Hlavní navigace

Facebook vyráží do boje proti svým klonům

Jiří Macich ml.

Provozovatelé celosvětově úspěšní komunitní sítě Facebook chystají právní kroky proti německé službě podobného ražení, serveru studiVZ. Důvod? Německá služba měla okopírovat design a funkce Facebooku. Pravděpodobná žaloba zřejmě souvisí i s tím, že Facebook byl před časem lokalizován do němčiny a začal se tak zaměřovat také na německé uživatele. Konkurenční studiVZ je však s údajně deseti miliony uživatelů silný hráč na mateřském trhu. Facebook by mohl podobné spory rozjet i s dalšími službami,…

Provozovatelé celosvětově úspěšní komunitní sítě Facebook chystají právní kroky proti německé službě podobného ražení, serveru studiVZ. Důvod? Německá služba měla okopírovat design a funkce Facebooku. Pravděpodobná žaloba zřejmě souvisí i s tím, že Facebook byl před časem lokalizován do němčiny a začal se tak zaměřovat také na německé uživatele. Konkurenční studiVZ je však s údajně deseti miliony uživatelů silný hráč na mateřském trhu. Facebook by mohl podobné spory rozjet i s dalšími službami, které se jej snaží kopírovat. Další na řadě má podle zahraničních médií být čínská služba Xiaone. Facebook však proti konkurenti nebude bojovat jen u soudu. Přichystal novou verzi svých webových stránek, kterou si můžete prohlédnout na http://www.new­.facebook.com (DailyTech)

Na Internetu je obvyklé, že od úspěšných hráčů opisují i konkurenční služby. V českém prostředí se svého času hodně mluvilo o přílišné podobnosti Email.cz s Gmailem či přehnané inspiraci českých portálů titulní stránkou Yahoo. Ivo Lukačovič tehdy přišel s dnes už památným výrokem: Uživatelé chtějí stejný user interface, protože když se naučí ovládat službu A, naučí se zároveň ovládat službu B. Takový ‚profláklý‘ user interface se pak stane průmyslovým standardem. Samozřejmě nelze všechny případy házet do jednoho pytle, ale určitě bude zajímavé sledovat výsledky Facebooku v právních sporech s konkurencí, kterou považuje za své klony.

Našli jste v článku chybu?