Jak velkého podílu na trhu dosáhnul za první týden existence pátý program televize Nova, mužský kanál Fanda? Přesná čísla nezná ani Nova, stanici totiž zatím neměří peoplemetry. Určitý výsledek se ale dá odhadnout z vývoje podílů balíku tzv. „ostatních televizí“, který zahrnuje televize, které nejsou individuálně měřené peoplemetry. Podle toho Fanda zřejmě oslovil necelé jedno procento publika staršího patnácti let a zhruba jedno procento mužského publika staršího 15 let.
K TÉMATU: Fanda v nabídkách některých operátorů stále chybí. V DVB-T v nejbližší době nebude
Zatímco předminulý týden dosáhly „ostatní televize“ souhrnného průměrného celodenního podílu na dospělém publiku ve výši 8,69 procenta, minulý týden to bylo 9,43 procenta. Rozdíl to ale není příliš velký a představuje obvyklý mezitýdenní výkyv. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin podíl „ostatních televizí“ stoupnul o 0,89 procentního bodu na hodnotu 7,38 procenta. Markantnější změna nastala u mužského publika staršího 15 let, kde zřejmě Fanda zasáhl do vývoje více než u širší skupiny D15+.
ČTĚTE TAKÉ: Odstartoval Fanda, pátý kanál televize Nova pro muže
V průměrném celodenním podílu na dospělém mužském publiku si „ostatní televize“ minulý týden polepšily oproti předchozímu o 1,03 procentního bodu (z 9,89 na 10,92 procenta) a v hlavním vysílacím čase o 1,01 procentního bodu (ze 7,39 na 8,40 procenta). Fanda by se měl na těchto nárůstech podílet asi největší měrou – odpovídala by tomu masivní kampaň na mateřské Nově i zájem diváků o tento kanál na internetu. Výsledek by ale byl lepší, kdyby byl Fanda dostupný i z pozemních vysílačů a ne jen na satelitu, kabelu a IPTV.
Celodenními podíly pod jedním procentem u dospělého publika v Česku startovaly zatím všechny tematické kanály velkých plnoformátových televizí. Například ženský kanál Prima love při prvním oficiálním měření loni v květnu vykázal týdenní podíl 0,69 procenta, Prima Cool v roce 2009 obdobných 0,74 procenta, Nova Cinema v roce 2008 začínala týdenním podílem 0,30 procenta, sportovní kanál ČT 4 ve stejném roce s 0,69 procenty a zpravodajský kanál ČT 24 s jednoprocentním podílem na dospělém publiku.