Já bych řekl, že to není až zase takový úlet... v lodní dopravě se tomu říká ship time charter... u lodí to děláme úplně běžně, tak proč ne u letadel???
třeba:
1/
mám 250 zájemců na cestu z Prahy do New Yorku
2/
pronajmu si letadlo na cestu z PRG-JFK (v NY ho pak nechám klidně stát i s posádkou pro využití jiným charterem, to už zařídí broker... kterým se ale zase může stát klidně i Skypicker.. proč ne!)
3/
nebo najdu dalších 250 zájemců o cestu z NY-LAX
4/
to samé letadlo pak pokračuje se Skypickerovými zájemci a letí z NY-LAX
5/
to samé je i u posádky... posádky se střídají a letadlo řídí třeba pokaždé jiná posádka včetně letušek
6/
skoky pokračují dál a dál dle potřeby třeba klidně cik-cak po celém světě (letadlo se třeba ani už nikdy nemusí vrátit na letiště do Prahy, nebo třeba až někdy náhodně, když zase bude třeba dopravit 250 lidí do PRG)
7/
pokud by Skypicker toto dokázal přes svůj systém ošéfovat, tak dobude svět... nekecám
Tedy myslím si, že pokud by toto dokázali zvládnout (a při těch počtech lidí po světě, co obhospodařují, to nemusí být až zas takový problém), tak udělají díru do světa....
Oproti lodím by byl možná problém pouze s letišti... v přístavu může přirazit skoro každý... u letišť to je trochu problematičtější, ale jde to také... třeba v hodinách mimo špičku, využít boční letiště apod.
držím jim palce :)
sgnet@seznam.cz
Ja bych s tim noncensem byl opatrnejsi. Myslim, ze ta nejasna terminologie skyta i spoustu moznosti - napriklad si muzou pronajmout cast kapacity (ne letadel) nejakeho low cost dopravce. Proste to, ze nekdo neco prodava ci "provozuje", jeste neznamena, ze vlastni on sam nejaka povoleni.
Nicmene dokud to nezacnou provozovat, tak si my (ci media) muzem jenom spekulovat. A media skoci po kazde kravovine - viz marketingova strategie MOL :-)
problém není vědět, kam lidé chtějí lidé lítat, ale dostat odtamtud plné letadlo zpět, hned jak přiletí.
Jinak to ale Skypicker neví, protože lidé, jejich uživatelé, se často řídí cenou letenky, je jim jedno kam poletí. A Skypicker využívají jen proto, že let jim zaplatí ti, co Skypicker nevyužívají. A ty nativní aerolinky Skypickeru nezískají.
Tak to už vymyslel Jára Cimrman, s dopravou horníků do dolu, mělo to jen jednu chybu, v dole se hromadili horníci :-)
Vtip u Skypickeru je v tom, že těch 250 lidí ten let nezaplatí, chtějí totiž letět levněji, než jsou náklady, navíc samotný let letadla je levný, nejdražší jsou letištní služby. Takže nějaké čekání na letišti to hrozně prodraží. Navíc postrádáte hejly (bussines třída), který ten let zaplatí, abyste mohl mít pro ostatní levnější letenky, než konkurence.