Hlavní navigace

Frontier Communications: FUP je obchodní rozhodnutí, ne nutnost

Daniel Dočekal

Připadá vám omezování objemu přenášených dat a nutnost připlácet si jako na hlavu padlé? Nejste sami. A možná se nemýlíte

Frontier Communcations, který koupil od Verizonu pevné sítě v několika amerických státech, nepovažuje za nutné zavádět ceny odvíjející se od toho, kolik zákazník přenese dat. Ani zákazníky omezovat. Považují to za nepatřičné, něco, co ovlivní zákazníky v rozhodování o tom, jak budou používat jimi užívaný produkt.

Podle Daniela McCarthyho, šéfa Frontieru, není zavádění limitů přenášených dat (FUP) nutné, sítě mají velmi málo omezení a navíc se technologie stále zlepšují, zároveň s tím, jak klesají náklady na přenášení dat. Pro Frontier to znamená, že ceny za poskytované služby určují podle toho, co je konkurenční na trhu (což, mimochodem, v USA v tomto případě obnáší hlavně potřebu konkurovat kabelovým společnostem).

KL17_hlasovani

McCarthy se sice pohybuje hlavně na trhu pevných linek, tedy ne-mobilního internetového připojení, ale stejné mechanismy a principy se dají vztáhnout i na mobilní Internet. Navíc působí na trhu v USA, kde snaha omezovat zákazníky v přenosech je běžná i právě u pevných internetových připojení – tamní Comcast například měl FUP u pevných připojení nastavený na 300 GB a až po velké revoltě zákazníků a kritice od regulátorů jej zvýšil na 1 TB měsíčně.

Vychytralost tamních operátorů v podobě automatického doplácení, ne nepodobná vychytralosti těch českých, nakonec vedla i k postihům a další regulaci na federální i dalších úrovních. Někteří z operátorů nabízejí neomezené objemy za příplatek, zpravidla ve výši okolo 30 USD. 

Našli jste v článku chybu?