Lidové noviny dnes otiskly rozhovor s generálním ředitelem Českého rozhlasu Václavem Kasíkem. V něm hovoří především o změnách v Radiožurnálu a důvodech, které vedli k odvolání jeho ředitelky Barbory Tachecí. Odmítl, že by hlavním motivem byla její nemoc, o které se navíc dozvěděl, až po propuštění z pracovního poměru. Kdyby tomu tak nebylo, považoval by toto řešení za krajně neetické. Skutečným důvodem pro odvolání Tachecí byla narůstající nemožnost komunikovat. V jistém okamžiku, kdy situace nazrála do míry, kdy jsem konati musel, jsem po dohodě s managementem a po projednání s Radou Českého rozhlasu konal,
řekl k odvolání ředitelky Radiožurnálu.
K TÉMATU: Barbora Tachecí na Radiožurnálu skončila
Proč ale vlastně Radiožurnál řídila Tachecí a kdo tento nápad dostal? Kandidátů bylo několik, a kdo s myšlenkou jména Barbora Tachecí přišel, už si Kasík nepamatuje. Krok, kdy jsem Barboru Tachecí oslovil, byl konzultován s mými nejbližšími, a přirozeně jsem onen krok projednal – což i musím – na Radě Českého rozhlasu,
zhodnotil výběr šéfa prvního veřejnoprávního programu. Nejprve generální ředitel rozhlasu zjistil, zda by Tachecí byla ochotná a vzala tento post, a když předběžně souhlasila, pustil se Kasík, jak sám řekl, do práce.
VIZE BÝVALÉ ŘEDITELKY: Tachecí: Chci kvalitní publicistické rádio
Přivítání Tachecí prý bylo velmi pozitivní. Ze všech stran to byl jednoznačný souhlas, nazval bych to možná i nadšením. Je to osobnost na svém místě, reference byly znamenité a věděli jsme také, že bychom raději uvítali člověka zvenku,
prohlásil Kasík. Zadání pro novou ředitelku prý bylo prosté – zmodernizovat vlajkovou loď Českého rozhlasu, která i nadále musí zůstat zpravodajsko-publicistickou stanicí s tím, že segment zpravodajství se měl rozšířit a i kvalitativně navýšit. Navíc i hudební doprovod měl být takový, aby vyhovoval náročnému posluchači.
GLOSA: Radiožurnál, fakta a emoce
Václav Kasík přiblížil, že mu šlo o tempo, výraz, dynamiku stanice a o hloubku a šíři sděleného. To jsou věci, které s pojmem modernizace souvisejí. Jestliže bych měl zadání ještě přesněji formulovat, znělo zastavit pokles počtu posluchačů, nedobrý trend, který se u Radiožurnálu po dobu několika let děl,
nastínil zadání Kasík. Filozofie Českého rozhlasu byla jiná, než investovat velké finance do jeho značky, nicméně jak uvedl v rozhovoru generální ředitel, pro rok 2008 se počítá s nemalou částkou na posílení Radiožurnálu. Budou to řádově miliony korun. Nechceme to platit z koncesionářských poplatků, použijeme proto jistou část z výnosů z reklamy,
upřesnil Kasík.