Hlavní navigace

GfK: ve 2. čtvrtletí byla skoro třetina v Česku prodaných TV v Ultra HD

25. 8. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Trh s technickým spotřebním zbožím za druhé čtvrtletí 2016 vzrostl, i když to nebylo o mnoho. TV jsou nastejno, výrazně rostou set-top boxy.

GfK Temax oznámil výsledky za Českou republiku, která je, stejně jako dalších více než 40 zemí, zapojena do tzv. maloobchodního panelu GfK sledujícího situaci ve zhruba půl milionu maloobchodních prodejen po celém světě.

Trh s technickým spotřebním zbožím zaznamenal ve druhém čtvrtletí ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku růst o 2,5 %. Tahounem byla klasická spotřební elektronika, dále pak velké a malé domácí spotřebiče a tradičně také telekomunikace.

ČTĚTE TAKÉ: GfK zkoumalo, jak často jsme on-line. Česko i Slovensko na tom nejsou špatně

Nejzajímavější satelitní kanály, které zahájily vysílání během července

Nejvyšší nárůst vykázaly malé domácí spotřebiče, které meziročně vzrostly o 11,3 %, spotřební elektronika vzrostla o 5,7 %, zatímco v prvním čtvrtletí naopak ve srovnání se stejným obdobím 2015 klesla o 1,5 %.

BRAND24

Televizory, obecně nejsilnější segment spotřební elektroniky, hodnotově zůstaly na stejné výši díky nárůstu průměrné ceny.

GfK Temax také ohlásil, že podíl televizorů s rozlišením Ultra HD (4K) přesáhl 31 procent a pokračuje v růstu stejně, jako televizory s úhlopříčkou větší než 55 palců, tedy 140 cm. Silný růst byl zaznamenán rovněž v segmentu set-top boxů, a to hlavně díky rostoucímu zájmu o tunery DVB-S2.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Novinář a redaktor DigiZone.cz věnující se novodobému digitálnímu světu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).