Hlavní navigace

Globální trh s televizory klesá, ve třetím čtvrtletí se meziročně propadnul o 7 %

27. 11. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Panasonic
Poklesy prodejů zaznamenávají výrobci televizorů už druhý rok po sobě. Letos by se mělo prodat 226,7 milionů televizních přijímačů – o 11,5 milionu méně než loni.

Nejen trh s televizní reklamou, ale ale také se samotnými televizními přijímači klesá. Za letošní třetí čtvrtletí se celosvětově prodalo o sedm procent televizorů méně než za stejné období loňského roku, a za celý rok 2013 se očekává pokles počtu prodaných televizních přijímačů o pět procent oproti roku 2012. Vyplývá to ze studie Worldwide TV Tracker, kterou zveřejnila společnost HIS. Zatímco loni se celosvětově prodalo 238,2 milionu televizorů, letos to má být pouze 226,7 milionu, tedy o 11,5 milionu méně. Největší meziroční pokles, o 40 procent, přitom mají zaznamenal CRT televizory.

K TÉMATU: Panasonic: V prosinci skončíme s výrobou plazmových displejů

Významný pokles počtu prodaných přijímačů o 27 procent očekává IHS u plazmových televizorů, jejichž výroba stejně jako u CRT postupně končí, jednoprocentní pokles má nastat u LCD televizorů. Autoři studie připomínají, že počty prodaných televizorů celosvětově klesají již druhý rok po sobě: v roce 2011 se na celém světě prodalo 255,2 milionu přijímačů. Pro letošek se očekával o něco mírnější propad o dvě procenta oproti roku 2012, nakonec ale má být pokles pětiprocentní. Nezachrání ho ani nejsilnější období roku, které nastává právě nyní v době před Vánoci.

CIF23

ČTĚTE TAKÉ: Co je lepší? LCD, plazma, LED nebo OLED televizor?

“Důvodů propadu je hned několik, od ekonomické krize přes nasycení trhu televizory s plochými obrazovkami ve vyspělých zemích až po ukončování výroby CRT televizorů, které jsou nejžádanější v rozvojových zemích,” míní senior analytik IHS pro spotřební elektroniku a technologie Jusy Hong. Zatímco celosvětově trh s televizory klesá druhý rok po sobě, v západní Evropě a Japonsku je tento pokles delší – trvá již tři roky. IHS předpokládá, že k mírnému růstu by mohlo dojít již v příštím roce, kdy by se celosvětový prodej televizorů měl zvednout o jedno procent na 229 milionů přijímačů. Prodeje potáhnou LCD televizory, zatímco plazmy a CRT zaznamenají další pokles.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).