GoDaddy zamíří na burzu, upsat chce akcie v hodnotě až 100 milionů dolarů

10. 6. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – Spectral
Ilustrační obrázek
Otázkou ale je, zdali bude o akcie jedné z největších hostingových a doménových firem zájem. Kumulovaná ztráta GoDaddy totiž dosáhla již 1,5 miliardy dolarů.

Záměr vstoupit na burzu firma oznámila dva a půl roku poté, co v ní za 2,25 miliardy dolarů získaly majoritní podíl investiční společnosti Kohlberg Kravis Roberts, Silver Lake a Technology Crossover Ventures. Současní majitelé chtějí peníze získané z primárního úpisu akcií využít mimo jiné na uhrazení ztráty, která postupně narostla do úctyhodných rozměrů. Kumulovaná ztráta koncem března činila zhruba 1,5 miliardy dolarů.

Byť se firmě v posledních letech dařilo výrazně zvyšovat tržby (loni dosáhly 1,1 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 24 %, podobný trend pokračoval i v prvních třech měsících letošního roku), výsledky hospodaření se pohybují v záporných hodnotách. Zatímco v roce 2012 dosáhla ztráta 279,1 milionů dolarů, loni se ji podařilo snížit na 199,9 milionů dolarů. Začátkem letošního roku měla společnost ve správě 57 milionů domén.

dokumentu, který firma v souvislosti se záměrem vstoupit na burzu zveřejnila, dále vyplývá, že GoDaddy nijak nešetří, co se týče výdajů za reklamu. Téměř 13 % z loňských tržeb firma utratila právě za reklamy, ve kterých se objevila například automobilová závodnice Danica Patrick, či izraelská modelka Bar Refaeli

Zástupci společnosti věří, že v následuících letech se jim velmi výrazně podaří zvýšit tržby. Výkonný ředitel GoDaddy Blake Irving loni v červenci uvedl, že v následujících dvou až třech letech mohou roční příjmy společnosti stoupnout až na 5 miliard dolarů.

CIF25

GoDaddy v roce 1997 založil Bob Parsons, který až dosud zastával funkci předsedy představenstva. Včera ale na svou pozici rezignoval s tím, že chce věnovat více času jiným projektům. Stále však ve firmě drží podíl ve výši 28 %.

Zdroj: Bloomberg

Autor článku

Internetové novinařině se věnuje od roku 2005, kdy začal jako redaktor pracovat pro vydavatelství Internet Info.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).