Společnost GoodData včera oznámila, že uzavřela kolo D financování, ve kterém získala 22 milionů dolarů. Celkově tak od svého založení v roce 2007 posbírala investice ve výši 75,5 milionu dolarů.
Zvláštní je, že kolo vedla TOTVS Ventures, investiční odnož brazilské softwarové společnosti TOTVS S. A., největší latinskoamerické firmy poskytující podnikový software a šesté největší v tomto oboru na světě (podle Gartneru). WSJ nazývá TOTVS „jihoamerickým SAPem“.
TOTVS se tímto poprvé investičně vydala mimo Brazílii, ale nejde jen o investici, ale i o strategickou spolupráci mezi oběma společnostmi — o průnik GoodData na trh latinskoamerický, jakož i o příležitost pro TOTVS v USA.
TOTVS začlení cloudovou službu GoodData do vlastních řešení; podle sjednaných podmínek získává v latinské Americe výhradní přístup ke GoodData. Distribuční kanály má přitom na 24 trzích v oblasti.
Získaných 22 milionů umožní společnosti GoodData najmout další lidi, posílit výzkum a vývoj, ale i marketing.
Nyní je společnost na nejbližší období zafinancována dost, ale postupně směřuje ke vstupu na burzu. Její zakladatel a ředitel Roman Staněk odhaduje, že k IPO by GoodData mohla dospět v roce 2015, budou‑li příznivé podmínky na trhu.
K právě uzavřenému investičnímu kolu se připojili také dosavadní investoři Andreessen Horowitz, General Catalyst Partners, Next World Capital a Tenaya Capital.
GoodData sídlí v San Franciscu, ale vývoj a provoz má v Praze. Jen za poslední čtvrtrok prý ztrojnásobila tržby a mezi zákazníky získala například Comcast Cable, Lenovo, Switchfly a Universal McCann.
GoodData poskytuje „oblačné“ řešení práce s velkými daty, které firmy zbavuje starosti o nastavování vlastního hardwaru a softwaru pro tuto úlohu. Uvádí, že nyní má dvacet tisíc zákazníků a 51 partnerů vystupujících pod značkou „Powered by GoodData“.
Společnost se doposud zaměřovala především na úspěch v USA. V Evropě jsou její služby dostupné přes partnery.