Hlavní navigace

Google chystá další pokus o sociální síť. Stane se jí YouTube?

Autor: YouTube
Daniel Dočekal

Google+ umírá, z YouTube už víceméně mizí, ale to zjevně neznamená, že by Google stále nechtěl mít fungující sociální síť.

Do YouTube přijdeBackStage“, v zásadě klasická funkčnost sociální sítě – timeline/newsfeed, na který budou uživatelé moci sdílet nově nahraná videa, ale také přidávat textové příspěvky, fotografie, nechávat sledující hlasovat či vkládat odkazy.

BackStage by se na YouTube mělo objevit koncem letošního roku, ale možná ještě o nějaké ty měsíce dříve. V první podobě bude ale dostupné pouze vybraným vlivným uživatelům. A jak plyne z výše uvedeného, nejde o nic jiného než funkčnosti všech různých sociálních sítí – včetně těch, které už několik let nabízí Google+.

Nezapomeňme ani na to, že do YouTube se přesouvá i část Hangouts, tamní live streaming nově bude možný jen přes YouTube Live. Což můžeme brát jako příznak paniky, který v Googlu vyvolal nástup služeb jako Facebook Live či Periscope.

Podle doposud dostupných informací se BackStage bude zobrazovat v přirozeném reverzním chronologickém pořadí a Google se nechystá nasadit filtrování a omezování, jaké aktuálně známe z Facebooku, Twitteru i Instagramu. Příspěvky by měly mít obvyklou možnost komentářů, které budou moci obsahovat obrázky i videa. Tedy to, co je dnes také běžné na Facebooku.

CIF17_Rabaino_Lupa2

YouTube samozřejmě již sociální sítí (nebo spíše sociálním médiem) je. Má sociální kruhy, sledování, žebříčky, komentáře, sdílení, embed a řadu dalších funkcí, které jsou pro sociální sítě obvyklé. Doplnit možnosti vkládat příspěvky jiného typu než „čisté video“ nakonec asi není až tak špatný nápad. Stále jde o jeden z nejvíce navštěvovaných webů, velmi populární mezi věkovými kategoriemi, které patří mezi nejintenzivnější uživatele (dříve) Facebooku, Instagramu či Snapchatu.

Je navíc zcela určitě snazší přimět jednu miliardu uživatelů k používání rozšířených funkcí, než je zkoušet lákat do nové sociální sítě. Stačí se podívat, jak se to nakonec nepovedlo u Google+, byť v tomto případě tkvěl velký důvod i v tom, že Google nedokázal udržet Google+ v růstu a už před dobrými dvěma roky ho v podstatě opustil.

Našli jste v článku chybu?