Hlavní navigace

Google daruje českému internetu k narozeninám program podpory české společnosti

13. 2. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

U příležitosti 20. výročí českého internetu spouští český Google nový celoroční program “Google pro českou společnost 2012”. Ten navazuje na úspěšný program z roku 2011 “Google pro českou kulturu” a rozšiřuje ho o další oblasti, o něž se česká společnost zajímá. Cílem je prostřednictvím nových technologií podpořit aktivity, které přispívají k místním inovacím, rozvoji vzdělávání a podpoře i uchování české kultury a umění. Důležitou součástí je i podpora aktivit českých měst a neziskového…

U příležitosti 20. výročí českého internetu spouští český Google nový celoroční program “Google pro českou společnost 2012”. Ten navazuje na úspěšný program z roku 2011 “Google pro českou kulturu” a rozšiřuje ho o další oblasti, o něž se česká společnost zajímá. Cílem je prostřednictvím nových technologií podpořit aktivity, které přispívají k místním inovacím, rozvoji vzdělávání a podpoře i uchování české kultury a umění. Důležitou součástí je i podpora aktivit českých měst a neziskového sektoru. Program startuje dalším kolem Google Grants.

Součástí celoročního programu Google pro českou společnost 2012  jsou čtyři základní oblasti, v nichž je český Google již delší dobu aktivní:

  • česká kultura a umění (Google pro českou kulturu),
  • vzdělávání a školy (Google pro vzdělávání),
  • akce pro zástupce měst a obcí (Google pro města),
  • podpora aktivit neziskových organizací (Google pro neziskovky).

Jednotlivé projekty a aktivity bude Google odkrývat postupně v průběhu roku. Program odstartuje již čtvrtým kolem Google Grants (google.cz/gran­ts) pro neziskové organizace. Ten českým neziskovým organizacím nabízí grant ve formě reklamy ve vyhledávání. Tématem čtvrtého tématického kola jsou projekty přispívající k rozvoji české kultury a umění, vzdělávání na školách nebo k rozvoji měst v ČR. Google vybere 10 nejlepších projektů/orga­nizací, které budou moci využívat e-marketing pro šíření svého poslání, vytvoření povědomí, získání dárců nebo zapojení dobrovolníků.

Google pro českou kulturu (google.cz/pro­ceskoukulturu)

Program z roku 2011 pokračuje i v tomto roce a je nadále zaměřen na využití nových technologií pro podporu české kultury, umění a talentů. V roce 2011 bylo realizováno několik projektů včetně celosvětového projektu digitalizace uměleckých děl a prostorů s Museem Kampa, dohody o digitalizaci 200 tisíc knih Národní knihovny nebo spuštění prvního Českého YouTube Festu.

Google pro vzdělávání

Iniciativa zastřešuje několik partnerských vzdělávacích projektů pro učitele (Akademie moderního vzdělávání), žáky (Hledači po(d)kladů) a veřejnost (Centrum bezpečnosti pro rodiče a děti). Cílem je využít nové technologie ke snadnějšímu, kvalitnějšímu a zábavnějšímu vzdělávání s využitím interakce a vizualizace (interaktivní učebnice). Navíc díky bezplatným Google Apps pro školy je zde možnost, jak zefektivnit komunikaci, sdílení a spolupráci na školách, ale také najít zajímavý zdroj úspor.

BRAND24

Google pro města

Projekt “Google pro města” zastřešuje vzdělávací aktivity a semináře pro zástupce měst a obcí. Cílem je představit možnosti, jak plně využívat potenciál nových technologií a aplikací. Partnerem projektu je magazín Egovernment, prostřednictvím kterého bude Google jednotlivé semináře postupně oznamovat.

Google pro neziskovky

Cílem iniciativy “Google pro neziskovky” je podpořit zajímavé projekty, jenž jsou blízké našemu poslání (umožnit přístup k informacím), ale zároveň nabídnout online nástroje, které mohou neziskovým organizacím usnadnit jejich každodenní práci nebo propagaci jejich mise. Součástí těchto aktivit jsou například i Google Grants nebo projekt “Novinářská cena”, který organizuje Open Society Fund. Cílem ceny je ocenit kvalitní novinářské práce vydané v České republice v roce 2011.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).