Google doplnil sdílecí prvek pro Google+, nepoučil se u Facebooku ani v nejmenším

25. 4. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Jako by nestačily webové prvky v podobě Tweet, Like a +1, Google má nový webový prvek. Je jím „Share“, neboli webový prvek  pro nasdílení obsahu na profil uživatele na Google+. Bohužel se Google poučil velmi málo z vývoje Facebooku – ten měl původně Share (Sdílej) a Like (Líbí) v podobě dvou samostatných prvků. A spojení funkčnosti sdílení do Like (Líbí) se nakonec ukázalo jako velmi praktické řešení.

Jako by nestačily webové prvky v podobě Tweet, Like a +1, Google má nový webový prvek. Je jím „Share“, neboli webový prvek  pro nasdílení obsahu na profil uživatele na Google+. Bohužel se Google poučil velmi málo z vývoje Facebooku – ten měl původně Share (Sdílej) a Like (Líbí) v podobě dvou samostatných prvků. A spojení funkčnosti sdílení do Like (Líbí) se nakonec ukázalo jako velmi praktické řešení.

Google samozřejmě u „+1“ a „Share“ má poměrně zásadní problém, který je ovšem způsoben pouze snahou naroubovat sociální „lajkovací“ aktivity uživatelů na vyhledávání. „+1“ má vyjadřovat jenom „popularitu“ a jeho hlavní vliv je právě vlivem na vyhledávání. Čímž to paradoxně končí a v Google+ se „+1“ projevuje pouze kdesi v nepříliš viditelné části profilu uživatele.

Takže pokud chcete ještě zvýšit zaplnění vašeho webu dalšími sociálními prvky, Google+ Share je tu. Na webu se dokonce chová jako jedna ze starších verzí Share/Like od Facebooku. Chce po vás vyplnění „komentáře“ k sdílenému obsahu. Ani zde se Google nepoučil od Facebooku, kde prostě stačí kliknout na Líbí a už tím dojde k (okamžitému) nasdílení do profilu uživatele. A pokud uživatel chce, může doplnit komentáře dodatečně.

Samotné doplnění je jednoduché, zejména pokud už na stránce máte „+1“. Postačí doplnit značku v podobě například <div class=„g-plus“ data-action=„share“></div> nebo <g:plus action=„share“></g:plus>

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).