Hlavní navigace

Google má znovu problém s ochrannou známkou, tentokrát jde o Android

5. 5. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Google má další problém s ochrannou známkou. Tentokrát jde o jeho otevřenou platformu Android, která začíná vystrkovat růžky na mobilech a možná se prosadí i na netboocích. Google si chtěl její název zaregistrovat již v roce 2007, ovšem nebylo mu to umožněno, protože úředníci poukazovali na přílišnou podobnost se známkou společnosti Android Data Corp. Ta je registrovaná již od roku 2002. Její majitel, Erich Specht, nyní žene Google před soud a spolu s ním 46 dalších ICT firem, které jsou nějak…

Google má další problém s ochrannou známkou. Tentokrát jde o jeho otevřenou platformu Android, která začíná vystrkovat růžky na mobilech a možná se prosadí i na netboocích. Google si chtěl její název zaregistrovat již v roce 2007, ovšem nebylo mu to umožněno, protože úředníci poukazovali na přílišnou podobnost se známkou společnosti Android Data Corp. Ta je registrovaná již od roku 2002. Její majitel, Erich Specht, nyní žene Google před soud a spolu s ním 46 dalších ICT firem, které jsou nějak s platformou Android spojeny. Jde mimo jiné o Samsung, Motorolu, Telefóniku, Vodafone, T-Mobile apod.

Proč se Erich Specht ozval až nyní? Prý si myslel, že Android je název mobilu, což by mu nevadilo. Údajně teprve nedávno zjistil, že jde o software. Faktem je, že s rozlišením systému a mobilu měla problém zpočátku i některá odborná média. Erich Specht nyní žádá zastavení prodeje mobilů se systémem jménem Android a také odškodné ve výši 94 miliónů dolarů. Google u patentového úřadu zatím neuspěl ani s argumentací, že firma Android Data Corp. na nějaký čas ukončila svou činnost a neprojevila zájem ani o doménu android.com, která nyní patří právě Googlu. (CD-R Server)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).