Hlavní navigace

Google nabízí malým startupům kredit 100 tisíc USD na používání jeho cloudu

12. 9. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Google
Nabídka je určena pro startupy, které fungují méně než 5 let a spolupracují s jedním z Googlem podporovaných akcelerátorů, inkubátorů nebo fondů.

Na jedné straně pomoc startupům, na druhé snaha zaháčkovat je na svých cloudových službách. Cloud Platform for Startups, nová nabídka Googlu pro startupy v rané fázi, se zdá být výhodná pro obě strany.

O kredit ve výši 100 tisíc USD platný po dobu jednoho roku se mohou hlásit všechny startupy, které splní několik základních podmínek: fungují kratší dobu než pět let, nezískaly zatím více než 5 milionů USD na investicích a jejich roční výnosy se pohybují pod hranicí 500 tisíc USD.

Musí také fungovat v rámci některého z partnerských inkubátorů, akcelerátorů nebo VC fondů, kterých má Google po světě v současné době asi padesát. Právě jejich prostřednictvím se startupy mohou o podporu hlásit. Seznam organizací zřejmě není uzavřený, protože Google na webu vyzývá, aby se mu v případě zájmu o zařazení do programu ozvaly.

Mezi těmi už dnes zúčastněnými jsou například 500 StartupsSeedCampY Combinator nebo Google Ventures. Celý seznam Google nezveřejnil.

Tuzemské akcelerátory už program analyzují. „V tuhle chvíli nabízíme s IBM Bluemix a s Microsoftem Azzure. Určitě to pro nás zajímavé je, protože na Google technologiích tu je dost startupů,“ tvrdí Helena Továrková z brněnského JIC. 

BRAND24

Novou aktivitu Googlu už zkoumají i v pražských akcelerátorech. „Před týdnem se ozvala první firma, která něco takového hledala. Jinak u nás většina týmů jede na na AWS nebo na Azzure,“ vysvětluje Nikola Rafaj z StartupYardu.

Zdroj: Blog Googlu

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).