Hlavní navigace

České Nákupy Google přecházejí na placené kampaně

Marek Janouš

Google vyzývá české obchodníky, aby si pro službu vytvořili nové reklamní kampaně.

Doba čtení: 1 minuta

Český Google upozorňuje na svém blogu, že již 13. února začal (nejen) pro Českou republiku přechod na nové komerční prostředí Nákupů Google, a vyzývá obchodníky, aby si vytvořili produktové reklamní kampaně. Přechod oznámil již 30. ledna; dokončen má být před létem.

Placený model nahrazuje předchozí možnost vkládat informace o produktech bezplatně. Je založen na reklamním formátu s informacemi o produktu. Produkty se objevují ve výsledcích vyhledávání na Googlu na obvyklých vyhrazených komerčních místech, a to podle relevance a výše ceny za proklik. (Uživatel může vedle toho jít i přímo na Nákupy Google.)

Google oznámil nový model již loni v květnu — nejprve pro Spojené státy. Spustil jej tam v říjnu.

Google se vlastně snaží být velkým srovnávačem produktů a cen a potenciálně ohrožuje specializované služby — ovšem jen pokud dokáže přinést uživatelskou zkušenost dostatečnou na to, aby stávající srovnávače už za návštěvu nestály.

Našli jste v článku chybu?