Hlavní navigace

Google nezměnil názor, Google+ bude vyžadovat reálná jména

16. 8. 2011
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Google Plus
Pokud chcete používat Google+ (ale i Facebook), musíte si vytvořit účet se svým skutečným jménem. Nemůžete vytvářet účty pro firmy, domácí miláčky, manželské (či jiné) páry. Google argumentuje obranou proti spamu a falešným účtům. Poslední jmenované lze chápat, argumentaci spamem těžko.

Wired nazývá Pravidla Google+ týkající se používání reálného jména „kafkovskými“. A upozorňuje na absurdní situaci okolo nutnosti používat reálná jména na nové sociální sítí Google+. Ta se dostává do stejně absurdní situace jako Facebook, který má totožný požadavek.

Google vlnu kritiky a argumentů (viz Pseudonym neznamená anonym, reálná jména nic neřeší) nevyslyšel – vyžaduje i nadále použití reálného jména. Jediná „pozitivní“ změna je v podobě čtyřdenní lhůty na „vyřešení problému“ – pokud Google „přistihne“ někoho při používání pseudonymu či falešného jména, dává čtyři dny na vyřešení. Pokud po čtyřech dnech nebude jméno změněno na reálné, účet bude smazán. Facebook v podobných případech účty okamžitě blokuje. A po uživatelích zpravidla chce „důkaz“ reálnosti jejich jména – až po nutnost zaslání kopie identifikačních dokumentů.

TIP: Google+ Tipy a Triky vám mohou pomoci, pokud chcete Google+ začít používat. Pokud ještě účet na Google+ nemáte, můžete zkusit využít tuto pozvánku (upozornění, má omezený počet pozvaných a může se brzy vyčerpat).

Stále platí i to, že profily na Google+ jsou osobní profily a použití pro firmy je vyloučeno – založené firemní účty Google maže.

Základní požadavek na reálné jméno je stále stejný (a stále stejně vágní).  Najdete jej v Zásady obsahu a chování uživatelů nebo User Content and Conduct Policy.

MMF24

13. Zobrazované jméno

Chcete-li pomoci při potírání spamu a v prevenci falešných profilů, zvolte jméno, pod kterým vás znají vaši přátelé, členové rodiny nebo kolegové. Pokud je například vaše celé jméno Josef Novák, ale běžně používáte Pepa Novák nebo Novák mladší, jsou oba tyto tvary přijatelné.

respektive

13. Display Name

To help fight spam and prevent fake profiles, use the name your friends, family or co-workers usually call you. For example, if your full legal name is Charles Jones Jr. but you normally use Chuck Jones or Junior Jones, either of those would be acceptable. 

Podrobnější „vysvětlivky“ nabízí  Vaše jméno a Profily Google Your name and Google+ Profile (kde je více příkladů nepovolených jmen).

Použijte své celé jméno a příjmení v jednom jazyce.
Když používáte své celé jméno, usnadníte lidem možnost vyhledat vás online a spojit se tak s tím správným člověkem. Jestliže jste známi pod více jmény, zvolte jedno z nich a ostatní ve svém profilu umístěte do části „Další jména“.

Vyhněte se v zápisu jména neobvyklým znakům.
Po vytvoření profilu systém zkontroluje neobvyklé vlastnosti jména, které jste zadali. Nemusejí být například povolena čísla, symboly nebo zvláštní interpunkce.

Váš profil a jméno musejí představovat jednu osobu.
Služba Profily Google nepodporuje profily dvojic nebo skupin lidí. Nelze vytvořit ani profil pro subjekt nepředstavující osobu, například pro domácího mazlíčka nebo firmu. Google může povolit zachování stávajících profilů, které tato kritéria nesplňují, za předpokladu, že jména v nich zůstanou nezměněna.

Nepoužívejte jméno jiné osoby.
Předstírání jiné identity je závažný problém. Jestliže budete předstírat, že jste někým jiným, může to vést ke smazání vašeho profilu. Pokud někdo předstírá vaši identitu, klikněte v jeho profilu na položku Nahlásit tohoto uživatele.

Možnost použití přezdívek a dalších jmen je v Google+ sice k dispozici (ve spodní části vašeho Profilu), ale prozatím jde pouze o vyplnitelné údaje, které nemají žádné další použití. U přezdívky Google uvádí, že „může být používána v jiných službách“.

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).