Hlavní navigace

Google upravil obrazové vyhledávání tak, aby erotiku našel jen ten, kdo ji opravdu hledá

13. 12. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Google upravil algoritmus vyhodnocující klíčová slova tak, aby „explicitní“ obrázky spíše nevyskočily na toho, kdo je patrně nehledá. Kdo je hledá, musí nyní svůj dotaz více upřesnit. Týká se to těch, kteří mají „bezpečné vyhledávání“ beztak vypnuto. Vypadá to, že změna byla prozatím provedena jen na google.com (a nikoli například na google.cz) a patrně se týká vyhledávání v angličtině.

Google upravil algoritmus vyhodnocující klíčová slova tak, aby „explicitní“ obrázky spíše nevyskočily na toho, kdo je patrně nehledá. Kdo je hledá, musí nyní svůj dotaz více upřesnit. Týká se to těch, kteří mají „bezpečné vyhledávání“ beztak vypnuto. Vypadá to, že změna byla prozatím provedena jen na google.com (a nikoli například na google.cz) a patrně se týká vyhledávání v angličtině.

Google tvrdí, že chování obrazového vyhledávání úpravou sjednotil s vyhledáváním textovým a ve videích, a že usiluje jen o to, aby člověk našel, co hledá (a nenašel, co nehledá).

Náhlá změna výsledků vyhledávání některé zmátla. Ti se v diskusi na Reddit nejprve domnívali, že Google zavedl „bezpečné“ vyhledávání pro všechny.

Zdroje: CNET, The Verge

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).