Google představil novou službu pro vydavatele digitálního obsahu nazvanou One Pass. Umožní vydavatelům účtovat poplatky za digitální obsah. Zajímavé na ní je především dělení provizí, kdy 90% zaplacené částky jde vydavateli, 10% jde Google. U „konkurenčního“ systému od Apple si Apple ponechává 30% provize.
Na rozdíl od systému Apple také One Pass předává vydavatelům identifikační data uživatele včetně emailové adresy, nedostanou se pouze k platebním informacím, tedy například číslu karty.
Platit lze za časové období, za určitý počet článků, formou termínovaného předplatného, určitý počet „vydání“ – systém má být v tomto velmi flexibilní.
Výhodou služby One Pass je také jednoduchá integrace: stačí vložit HTML kód do stávajících stránek. Pro české a slovenské uživatele ale přichází tradiční zklamání, službu nebudou moci používat. Je založena na Google Checkout, který Google pro českou republiku nezprovoznil a v nejbližší době se na to ani nechystá. Služba je dostupná pro USA, Anglii, Kanadu, Francii, Německo, Španělsko a Itálii, tedy největší euro-americké trhy. Využívat ji tedy nebudou moci ani čeští vydavatelé a jak nás informoval jeden z pracovníků firmy Google, do konce letošního roku se ani se spuštěním pro Česko nedá počítat. Zdroj: Google Blog a neoficiální informace společnosti.