Hlavní navigace

Google poráží německé vydavatele a lajky na Facebooku nejsou majetkem

24. 8. 2014
Doba čtení: 9 minut

Sdílet

 Autor: Facebook
Noviny umírají, Vine umí upload videa, Secret není anonymní, #čurdagate jede a embargo na tiskové zprávy nefunguje. Co ještě přinesl právě končící #tyden?

Tohle je žurnalistika budoucnosti. Time Inc a jejich tabulka autorů podle toho, jak jsou prospěšní pro inzerci. Mrkněte v Time Inc. Rates Writers on How „Beneficial“ They Are to Advertisers

Mají sociální sítě mazat videa, na kterých někdo někoho popraví (například aktuálně videa se setnutím hlavy americkému novináři), jako to udělal Twitter? Nebo to mají ignorovat, jako to dělá Facebook? Těžké. Viz The Ethics Of Banning A Brutal Beheading Video

Tohle bude dost podstatné. Google zvítězil nad německými vydavateli. Viz Google wins victory in row with German publishers

Americký Kongres dostal zákaz editace Wikipedie. A není to poprvé. Viz US Congress Blocked from Editing Wikipedia, Again, kde se dočtete, že někdo z Kongresu měl neodolatelnou potřebu pozměňovat stránky týkající se tématu shrnutelného pod pojmem transgender.

Takhle si v Applu představovali budoucnost v roce 1987. Předpovídali jenom rok 1997: 

TELEgraficky

Vědci budou studovat čokoládu ■ RIP SquidooSteve Ballmer po 30 letech opustil Microsoft ■ Minecraft 1.8! ■ Celé těhotenství v jednom Vine, povedené ■ Emoce se poznají podle toho, jak píšete na klávesnici ■ www.justunfollow.com umí Twitter i Instagram ■ Rok 1986 a inspirace Apple ■ Abiogenesis je krátká scifi ■ Google koupil Gecko Design ■ Chromecast opět rootnutelný

WEBDESIGN, INTERNET

Jeff Bezos nakonec Washington Post neproměnil v přímý prodejní kanál Amazon. „Koupit“ bylo na Washington Postu možné už minimálně pět let, jen se teď tlačítko omylem místo umístění vedle článku dostalo přímo do něj. Viz Washington Post Stories Briefly Feature Amazon ‚Buy It Now‘ Buttons

Povedený návod od Search Engine Journal: SEO 101: On-Page Optimization

Snaha Googlu opatřovat si loga společností z jiných zdrojů může být hodně problematická. Zejména když natáhne falešné logo. Viz Google Knowledge Graph Proves To Be (Brief) PR Nightmare For Major UK Brand Greggs Bakery

Netušíte, co chce básník říci slovem „programmatic“ ve vztahu k reklamě? Tak si o tom něco přečtěte, třeba Get With The Programmatic: A Primer On Programmatic Advertising

Google’s Push For HTTPS Is More About PR Than Search Quality píší na SearchEngineLand.com. Částečně mají pravdu, jen trochu opomíjejí, že HTTPS je také trochu o lepší ochraně soukromí uživatelů. Byť s kvalitou vyhledávání to má pramálo společného.

Čas aktualizovat slajdy. K 31. prosinci 2013 bylo na zemi 2 802 478 934 uživatelů Internetu. Samozřejmě záleží na tom, který ze zdrojů tohoto čísla použijete. Já osobně už dlouho používám tento.

What 22 Billion Newsletters Tell Us About Designing For Mobile Email je hodně dlouhé čtení s poučnými informacemi o posílání e-mailů a proměnách, které se v této oblasti dějí.

SOFTWARE

Prastará hra z automatů v JavaScriptu. Roztomilé: Old School Racing

V Chile se rozhodně nenudí, zejména pokud tam jde o lobying, zdarma dostupný software a Microsoft. Viz Microsoft Lobby Denies the State of Chile Access to Free Software

Schopnosti počítačů rozpoznávat věci na fotografiích se stále zlepšuje. Čtěte v Computer Eyesight Gets a Lot More Accurate

Civilization: Beyond Earth – Choose Your Own Adventure:

The Vanishing of Ethan Carter – Commented Gameplay:

A do třetice, Official Destiny – Launch Gameplay Trailer:

HARDWARE

K neuvěření, ale v přírodě najdete něco jako ozubené kolo. Viz This Insect Has The Only Mechanical Gears Ever Found in Nature

Automata, film o robotech a veselé budoucnosti lidstva. Najdete v něm Antonia Banderase:

Commodore PET a vůbec jiné zázraky minulosti. Najdete je v 10 Tech Gadgets From The 1970s That We Want Back Right Now

[Ready to Note?] Your Note for Handwriting:

Zloději kreditních karet dokáží do bankomatu vložit neuvěřitelně tenkou věc. Viz Stealthy, Razor Thin ATM Insert Skimmers

MARKETING A KOMUNIKACE

Facebook bude ještě více inzerci stránek ukazovat i uživatelům, kteří nejsou jejich fanoušky. Píší to v Facebook Doubles Ads Users Can See from Pages They Haven’t Liked. Tohle samozřejmě už fungovalo dávno. Připlácení za viditelnost příspěvků je ukazovalo fanouškům a jejich přátelům. Změna je v tom, že Facebook zdvojnásobil ochotu to dělat. Třeba v tom, že místo jednou denně uvidíte ten placený příspěvek dvakrát.

Akvizice Lunchtime.cz a Obedovat.sk se stala předmětem zábavné paniky. TechCrunch.com samozřejmě nedodržel poněkud naivně udělené embargo na zveřejnění a informaci pustil dřív, než původně měl. No, u TechCrunche je už dávno jasné, že embargo dodržovat nebude. Velmi dobře to vysvětluje v Death To The Embargo. PR manažerce, která měla komunikaci akvizice na starosti, to samozřejmě radost neudělalo:

Když už použijete něco jako Vennův diagram, zkuste jej aspoň použít správně. Reuters se to moc nepovedlo napoprvé, ale ani napodruhé.

U Google už také trpí reklamštinou. Google Apps Unlimited není až tak unlimited.

U Googlu už také trpí reklamštinou. Google Apps Unlimited není až tak unlimited.

BEZPEČNOST, SOUKROMÍ, PRÁVO

Zatímco ombudsmanka zajistila zákon umožňující nebývale šmírovat vaše partnery a rodinné příslušníky, v USA mají nebývale rušno. Sociální sítě v tom, jak už je poslední roky zvykem, hrají důležitou roli. Viz National Guard Arrives In Ferguson, But Clashes Continue

Kupodivu ještě stále existují rodiče, kteří chápou, že fotografie jejich dětí na sociální sítě nepatří, nebo patří jenom zcela minimálně. Viz NO PHOTOS: PARENTS OPT TO KEEP BABIES OFF FACEBOOK

Až smrt Robina Williamse byla potřeba, aby Twitter změnil svůj přístup k fotografiím zemřelých. Viz Twitter to Remove Images of the Deceased Upon Families’ Request. A je vhodné připomenout, že Facebook je v tomto ohledu zcela šílený a profily zemřelých proměňuje v pomníčky, které odmítá mazat. Jediné řešení? Do závěti schovejte heslo k Facebooku, aby vaši pozůstalí nemuseli dlouhé roky na Facebooku dostávat upozornění, že už dlouho nebyli na vašem (mrtvém) profilu.

A už jsme slavní. Nejdřív se „sexuální harašení“ Pavla Čurdy dostalo jenom na CzechCruch, což vyvolalo jen takovou malou bouři v českém rybníčku. Ale European Investor Admits He Pestered Woman Entrepreneur For Sex In “Deal” Email je už na TechCrunchi (ten první mimochodem nemá s tím druhým nic společného). A aby nebyla nuda, najdete tam nejprve klasické Čurdovo zdůvodnění, že mu „někdo hacknul e-mail“ (to se skutečně stalo, ale bylo to 8. srpna). A taky tam píše, že „i don't have a drinking problem“. Čurdagate mimochodem vydržela dost dlouho. V pátek dorazila i na Technet.cz s „Sex“ ho dostal do světových médií. Český investor se omlouvá za e-maily.

Your Anonymous Posts to Secret Aren’t Anonymous After All. Překvapilo to, prosím pěkně, někoho? Že „anonymní“ příspěvky na Secretu prostě nejsou ve skutečnosti anonymní?

Pamatujete na hack Targetu? Jak to tak vypadá, tak další minimálně tisícovka firem byla napadena stejným způsobem. V More Than 1,000 Businesses in U.S. Affected by Same Cyberattack That Hit Target k tomu píší něco víc. Zajímalo by mě, kdy něco podobného dorazí do Česka a ukáže se, že implementace placení kartami ve zdejších obchodech je stejně bezpečnostně zoufalá, jako v USA.

Majority of internet users concerned about privacy on social media se týká soukromí, tedy toho, kde nejvíce se lidé obávají o své soukromí. Vedou sociální sítě, následuje e-mail, prohlížeče a vyhledávače.

33 měsíců vězení za natočení Fast & Furios 6 v kině a poté nahrání kopie na Internet. Nutno dodat, že muž, o kterém je řeč, i přes dřívější přistižení pokračoval v prodeji a distribuci nelegálních kopií filmů, takže to vlastně až tak za „jedno“ natočení filmu v kině není.

SOCIÁLNÍ SÍTĚ

Organický dosah na Facebooku? Zapomeňte na něj.

Organický dosah na Facebooku? Zapomeňte na něj.

Is it Time to Forget Free Social Media Marketing? Správná otázka nemající úplně jednoznačnou odpověď. Některým způsobům zdarma dostupného použivání sociálních sítí pro marketing je skutečně konec. Facebook zpoplatnil, co se dalo, a současně výrazně omezil možnost neplaceného působení, takže z tohoto pohledu je to jasné. Bez peněz markeťáku na Facebook nelez.

Facebook testuje nálepky v komentářích. Ano, čtete správně. Něco jako obří smajlíky, pokud to chcete blíže popsat slovy. Ale spíše se podívejte do Facebook confirms it is testing stickers in comments

Studie zjistila, že 99 % organických (neplacených) příspěvků na sociálních sítích nevytváří skoro žádný engagement. Když se nad tím člověk zamyslí, není trochu škoda enormního množství času vynaloženého na vytváření příspěvků, které vlastně nikoho nijak extra nezajímají?

Twitter zareagoval na sdílení videí a obrázků setnutí hlavy (amerického žurnalisty Jamese Wright Foleyho) tím, že účty tyto dokumenty šířící odstavuje a likviduje. Prý aby se tomuto aktu nedostávalo pozornosti. Zatím to funguje samozřejmě přesně opačně. Viz Twitter Is Suspending Accounts For Sharing Beheading Images And Videos

Instagram doplňuje nějaké ty užitečnosti – analytiku k účtu a inzerátům například. Viz Instagram announces three new business tools for brands: Account insights, Ad insights, and Ad staging. Moc ale nejásejte, bude trvat „týdny až měsíce“, než to bude dostupné, a kdo ví, komu to vůbec bude dostupné, protože reklama je dostupná pouze v USA. Pokračující „facebookizace“ Instagramu je tak dost jasná.

Lajky fanoušků na stránce na Facebooku nejsou majetkem. Řešil to soud na Floridě a je to docela zajímavý příběh. Viz Court: Facebook Likes Are Not Property

MOBILNÍ APLIKACE

Why No One's Going To Win The Messaging Wara je zajímavé čtení, třeba i o historii SMS (která kupodivu není nijak dlouhá). A také o tom, že to s těmi všemi aplikacemi na posílání zpráv, fotek a všeho možného je složitější, než by se mohlo zdát.

Nová verze MIUI (Android od Xiaomi) jako by z oka vypadla iOSu. Viz China's MIUI 6 Is the Most Blatant iOS 7 Ripoff Eve

Vine, což je video od Twitteru, umožňuje upload již nahraných videí. Otázka je, jak tohle půjde dohromady s tím, že videa na Vine mají maximálně šest sekund (na Instagramu šestnáct). Viz VVine allows users to upload videos made with other apps

Většina uživatelů chytrých telefonů si za měsíc nestáhne ani jednu aplikaci. Viz Most smartphone users download zero apps per month

STARTUPY A EKONOMIKA

The death of newspapers is sad, but the threatened loss of journalistic talent is catastrophic.“ Ano, něco takového mě napadá opakovaně. V Last Call: The end of the printed newspaper je jeden hodně znepokojivý graf.

INFOGRAFIKA

Opravdu hodně dobrá a navíc interaktivní mapa digitálního marketingu od Gartnerů. Zkoumejte a klikejte v Digital Marketing Transit Map 

Why Only 20% of Readers are Clicking Through on Your Article Title je infografika s nějakými těmi doporučeními, jak psát titulky, aby na ně lidi klikali.

E-KNIHY

Když čteme knihy na papíře, více si pamatujeme, co jsme četli, než u těch,  co čteme přes čtečky. Tedy alespoň to tvrdí tahle studie: Readers absorb less on Kindles than on paper, study finds

Infographic: The Dutch eBook Market, by the Numbers. A kupodivu není v holandštině, ale angličtině.

BRAND24

Co se (většinou) nedostalo do článků a stojí z právě uplynulého týdne za pozornost. Mohlo by se hodit, mohlo by zaujmout, možná to prostě jenom nějak tak uniklo v záplavě stovek článků a zpráv, které se v uplynulém týdnu objevily. Ručně tříděné ze stovek zdrojů a tisíců přečtených zpráv. V drtivé většině zahraničních. Vzniká průběžně celý týden.

Pokud chcete seriál sledovat, má vlastní štítek v podobě #TYDEN

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).