Google posílil spamfiltry a zpřístupnil nástroj pro analýzu mailingu

14. 7. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Systém Gmailu by si teď měl lépe poradit nejen s běžným spamem, ale třeba i s podvrženými bankovními zprávami a phishingem.

Google nasadil na filtrování spamů umělou inteligenci založenou na neuronových sítích, která má přinášet lepší výsledky při rozpoznávání spamu nebo phishingu. Nově má také upravovat filtry na základě preferencí jednotlivých příjemců. Odpadá tak tradiční metoda, která vycházela z hromadných vzorců. Ne všichni vnímají spam stejně a tak vyhodnocování úrovně nevyžádanosti bude vycházet až z chování každého majitele schránky zvlášť.

Google zároveň zpřístupnil nový nástroj pro firmy, které rozesílají velké množství zpráv – ovšem těch legálních, nikoli spamu. Gmail Postmaster Tools jim otevírají nové možnosti k analýze toho, jak jsou jejich maily doručovány. 

Nástroj slouží k analýze emailového provozu z jednotlivých domén. Správce se dozví data o reputaci domény i IP adres a míře, s jakou se odeslané zprávy dostávají do složky s názvem Nevyžádaná pošta. „Můžete tak např. snadno identifikovat problém se zabezpečením některého z vašich serverů díky snížené reputaci na konkrétní IP adrese, nebo sledovat, ve kterých dnech byla jaká míra Spam reportů,“ vysvětluje na svém blogu firma Mailkit.

„Pošťácký“ balík ale umí analyzovat i technické problémy související s odesíláním nebo autorizací zpráv. Postmaster Tools odhalí i chyby v konfiguraci DKIM podpisů a SPF pravidel nebo prozradí, jak velký podíl zpráv je autorizován pomocí DMARC.

WT100

Služba je podle serveru Techcrunch určena jen pro ověřené rozesílatele mailů. Spammeři by tak měli přijít zkrátka. 

Souboj se spamem letos vyostřil i tuzemský Seznam, který zavedl v rámci svého freemailu kontroly prostřednictvím technologie DomainKeys Identified Mail (DKIM). Dlouhodobě totiž do bezplatných schránek na portálu mířilo 81 milionů zpráv denně. Zpráv, které posílají reální lidé, je jen zlomek. Čtyři pětiny e-mailů totiž tvořil spam. 

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).