Tuzemští registrátoři přicházející konkurenci sledují, ale významné obavy z ní zatím nemají. Sází především na svou znalost trhu. „V tomto bude Google velmi těžko konkurovat lokálním hráčům, protože se soustředí na větší trhy, než je ten český,“ tvrdí František Grunt z Active 24. „Věřím, že ideu registrovat domény má v tuto chvíli i Seznam, který by na českém trhu dominoval a konkuroval Googlu. Tak jako to léta dělá ve vyhledávání,“ komentuje situaci Jiří Jaroš ze společnosti Ignum.
Novinka běží zatím v betě a na pozvánky. Ve finále by měla umožňovat zájemcům registraci domény bez zápisu do databáze WHOIS, přesměrování e-mailů na Gmail, podporována by měla být až stovka subdomén a stovka e-mailových adres. Firma by měla poskytnout i vlastní DNS servery. Stránka Google Domains – zatím umožňuje jen vyhledávání volných adres. „Strach z toho musí mít hlavně Godaddy a podobní. Web.com, další velký registrátor, který je na burze, spadl o 18 procent,“ komentuje možné důsledky kroku Googlu na svém blogu doménový obchodník Jan Barta.
Počet tuzemských registrací domén roste, momentálně jich NIC registruje 1 139 962. „Od začátku roku jsme zaregistrovali přibližně 21 tisíc domén všech koncovek. Zájem o ty české roste přibližně o sedm procent ve srovnání s loňským rokem,“ dodává Grunt. Daří se i novým doménám prvního řádu. „Aktuálně se u nás objednávají nejvíce domény .guru, .technology, .tips, .email, .photography a .bike,“ hlásí marketingová ředitelka Zoneru Martina Tománková. To je ale globální trend.
Svůj vliv na to má i neustálé snižování cen, které ale nahrává doménovým spekulantům. „Je patrné, že je dneska registrováno mnoho domén i pouze jako ochrana před případnými spekulacemi – jsou to domény s různými tvary nebo koncovkami, které zřejmě nejsou v reálné internetové komunikaci nikdy využity,“ vysvětluje ředitel Web4U Jan Bednář. „Zajímavým trendem je nárůst registrací .eu domén. Do nedávna to byl spíš outsider, ale v posledních měsících je znát nárůst,“ dodává Jaroš.