Hlavní navigace

Google Sites konečně umožňuje pracovat s navigační lištou a patičkou webu

27. 8. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Google Sites přichází s několika novými funkcemi. Nově je možné při návrhu rozvržení webových stránek pracovat také s horizontální navigací, což byla dle slov tvůrců služby jedna z vůbec nejžádanějších funkcí. Lištu s vodorovnou navigací je možné kombinovat s navigačním boxem v postranním panelu, takže lze třeba na lištu umístit odkazy na hlavní části webu a do boxu pak podrobnější navigaci. Na výběr jsou tři typy vzhledu lišty. Další novinkou je možnost vytvořit vlastní globální patičku, která…

Google Sites přichází s několika novými funkcemi. Nově je možné při návrhu rozvržení webových stránek pracovat také s horizontální navigací, což byla dle slov tvůrců služby jedna z vůbec nejžádanějších funkcí. Lištu s vodorovnou navigací je možné kombinovat s navigačním boxem v postranním panelu, takže lze třeba na lištu umístit odkazy na hlavní části webu a do boxu pak podrobnější navigaci. Na výběr jsou tři typy vzhledu lišty. Další novinkou je možnost vytvořit vlastní globální patičku, která se bude zobrazovat na všech stránkách v rámci dané prezentace.

Vylepšena byla i spolupráce Google Sites s Google Docs. K dokumentům vloženým z Google Docs je nyní automaticky přidáván odkaz pro jejich rychlé otevření k úpravám. To se může hodit třeba když je služba Google Sites využívána ke správě webu pro spolupráci uvnitř firmy (připomeňme, že Google Sites je součástí i balíčku Google Apps). Další praktickou novinkou je doplnění sekce Deleted items (Smazané položky) do administračního rozhraní. Odsud lze jednoduše přistupovat k odstraněným stránkám či jejich přílohám. Do 30 dnů od odstranění je možné obsah obnovit. (The Official Google Docs Blog)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).