Hlavní navigace

Google testuje službu na doručování zboží z e-shopů do 24 hodin

6. 3. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Isifa
Google se chystá vkročit do dalšího odvětví – dopravy nákupů z e-shopů k zákazníkům. Službu Google Shopping Express zatím testuje v oblasti amerického San Francisca.

Google Shopping Express má obchodníkům pomoci s prodejem jejich zboží online a s dopravou nákupů k zákazníkům ve stejný den, kdy ho koupili. O testování nové služby informovala agentura Reuters a server TechCrunch.

Zajímavé je, že se Google nebude zboží doručovat sám, má se stát jen jakýmsi prostředníkem mezi dopravci a obchodníky. Ještě není jasné, jak budou zákazníci za službu platit – podle anonymního zdroje Reuters zvažuje například roční předplatné nebo malý poplatek za každé doručení.

Za službu je v Googlu zodpovědný produktový manažer Tom Fallows, který do Googlu přišel před necelými třemi lety z vlastního startupu Mercantila. Novou službu testuje v oblasti San Francisca už nejméně měsíc, uvádí zdroj Reuters.

Doručení hned v den nákupu? Příliš drahé

Google novou službou vstupuje do přímé konkurence s Amazonem – ten nabízí zákazníkům v USA vlastní službu Amazon Prime, která za roční poplatek 79 USD mimo jiné nabízí dopravu zboží do dvou dnů od nákupu. Podobné služby začali nabízet také další američtí prodejci – včetně velkých hráčů jako eBay nebo WallMart.

Pomůže sázka na rychlé doručování Googlu k úspěchu na poli e-commerce? Čerstvý průzkum analytické firmy Boston Consulting Group (BCG), kterého se zúčastnilo 1500 lidí, naznačuje, že čas doručení nemusí být pro zákazníky v USA tak důležitý.

Podle něj označilo doručení v den nákupu za důležitý faktor, který by je přiměl k častějším nákupům v e-shopech, jen 9 % oslovených respondentů. Mnohem víc by je obchodníci nalákali možností dopravy zdarma (74 %) a samozřejmě nižšími cenami zboží (50 %). 

Oproti zvyklostem českých zákazníků, kteří po e-shopech vyžadují „zboží skladem“ a stále si své nákupy nejraději vyzvedávají osobně na pobočce (u některých e-shopů až v 70 % případů), je to zajímavý rozdíl. Čeští zákazníci jsou v tomto ohledu unikát, potvrdil ostatně na zářijovém NetClubu Ondřej Fryc z Mall.cz.

MMF24

Z průzkumu dále vyplynulo, že američtí zákazníci jsou ochotní zaplatit za doručení zboží v hodnotě 50 USD ve stejný den v průměru 7,50 USD – což je nižší částka, než si dnes obchodníci v USA za takovou službu účtují. 

BCG připouští, že jedinou zajímavou skupinou, na které by obchodníci mohli doručováním ve stejný den vydělat, jsou bohatší městští zákazníci mezi 18 a 34 lety (v terminologii agentury „affluent millennials“), kteří tvoří přibližně 2 % nákupů v e-shopech, ale utrácejí online dvakrát více než průměrný americký spotřebitel.

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).