Hlavní navigace

Google TV naráží u opatrných televizních společností

20. 8. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

O Google TV se hodně dlouho spekulovalo a letos na jaře byla na konferenci Google I/O oficiálně představena. Google se tehdy mohl pochlubit velkými jmény na seznamu svých partnerů: Sony, Intel, Logitech či Adobe. Jenže ti všichni na projektu spolupracují po technické stránce. Google hledá také partnery, kteří poskytnou obsah, jenž by byl uživatelům Google TV dostupný přes Internet. Jednal s televizními společnostmi ABC, CBS, Fox a NBC a podle informací listu The Wall Street Journal se zatím…

O Google TV se hodně dlouho spekulovalo a letos na jaře byla na konferenci Google I/O oficiálně představena. Google se tehdy mohl pochlubit velkými jmény na seznamu svých partnerů: Sony, Intel, Logitech či Adobe. Jenže ti všichni na projektu spolupracují po technické stránce. Google hledá také partnery, kteří poskytnou obsah, jenž by byl uživatelům Google TV dostupný přes Internet. Jednal s televizními společnostmi ABC, CBS, Fox a NBC a podle informací listu The Wall Street Journal se zatím potřebné partnery pro dodávání profesionálního obsahu najít nedaří.

Z řad televizního průmyslu prý zaznívá, že Google zatím nepřišel s obchodním modelem, který by televizím vynahradil případný přesun diváků od živého vysílání k online videu na vyžádání. Pokud se nepodaří získat kvalitní obsah, může projekt Google TV dostat zásadní ránu ještě před zahájením prodeje televizorů a set-top-boxů, které bude vyrábět Sony. Videa z YouTube sotva plně nahradí televizní seriály a další pořady. Nedostatkem nadstandardního obsahu trpí třeba i Viera Cast, taková menší obdoba Google TV od Panasonicu, která je již delší dobu v provozu.

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.