Hlavní navigace

Názory k článku GRID jako předchůdce Matrixu?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 9. 2001 10:14

    David Smahel (neregistrovaný)
    Musim rict, ze jsem nepochopil co chce autor clankem rict. Ze GRID muze prerust v neco jineho a nikdo nevi co?
    Analogie s Matrixem a MUDy je mi uz zcela nejasna, k cemu ze staci soucasny vypocetni vykon? K vymodelovani dnesniho sveta v textove podobe? Nebo k vymodelovani sveta jako v Matrixu-filmu? Co by se melo hypoteticky v tomto vymodelovanem svete-MUDu dit?

    Myslenka clanku mi proste zustala skryta, hodnotim jako jeden ze slabsich kousku autora.

    s pozdravem

    David Smahel
  • 18. 9. 2001 14:11

    MK (neregistrovaný)
    Dobry den,
    dle meho nazoru jsou GRIDy jedna z levnych moznosti, jak resit interakci ve virtualnim svete. Jelikoz se ve virtualnim svete budou moci pohybovat miliardy objektu, vypocetni sila lokalnich pocitacu nebude dostatecna. Nicmene pro rendering koncove sceny, kdyz GRID vyresi problemy s viditelnosti objektu (posle na klienta pouze ty, ktere ma sanci videt - uhel, vzdalenost, pripradne prekryvani), lokalni PC dneska nebude mit problem zvladnout spocitat scenu. GRID tedy NENI Matrix, ale GRID muze poslouzit k jeho vizualizaci.

    V Matrixu se bude dit to, co v MUDech - tj. socialni interakce mezi avatary a jinymi objekty.

    Co se tyce myslenky, je pro me slozite ji nacpat do 4 kilobajtu textu tak, aby byla jasna co nejvetsimu publiku.

  • 18. 9. 2001 21:20

    David Rohleder (neregistrovaný)
    Huraaa,

    budu avatar a vytvorim si nejakou uzasnou kocku (dvounohou) :-))) Dal uz je to mladezi nepristupno.

    MK chtel patrne rict, ze nas ceka novy rozmer herni sceny. Jako dnes hrajeme sitovy AoE, tak v budoucnosti nasadime 3D oblek (nebo sondu do mozku) a vrhneme se do viru zabavy. A nebudeme pritom komunikovat pouze s hloupymi pocitacovymi figurami, ale i s ostatnimi ucastniky. Pricemz neuvidime jejich pravou podobu, ale jenom takovou, kterou oni budou chtit aby byla videt.

    Uz vidim ty dopady v sociologicke oblasti. Fotrik bude v 3D hre balit svelou kocku (kterou hraje vykutaleny chlap) a pak prijde domu a bude ho cekat jeho stara :-)))

    Mozna nas svet dopadne jako v Matrixu, ale doufam, ze se toho nedoziju (tj. ze to nebude drive nez v roce 2100, aby si to nekdo spatne nevylozil :-)

    Nebo ze bych si ten clanek vylozil spatne?



  • 19. 9. 2001 11:30

    MK (neregistrovaný)
    Davide,
    herni scena je pouze jedna z moznych aplikaci.

    Priklad dalsi aplikace:
    V drevnich dobach vsichni porgamatori programovali ve strojovem kodu a assembleru. Pak prisly 3G jazyky, Fortranem a Cobolem pocinaje pres Pascal a dnesni Javou a C# konce.

    Dnes hodne lidi programuje pomoci vizualnich nastroju (klika a taha za okna). Nicmene i tato mira abstrakce je nekterym lidem cizi. Proc bych nemohl programovat tak, ze popisu chovani objektu na 3D modelu?

  • 19. 9. 2001 12:06

    David Rohleder (neregistrovaný)
    No mne se zdala aplikace na hrach nejzabavnejsi :-)

    Co se tyka vyvoje jazyku, tak to je dano samozrejme menicimi se moznostmi pocitacu a pozadavku na to, co by mely delat. Ostatne Fortran je porad na matematicke vypocty nejlepsi (tedy asi hned po asembleru).

    Ad popis chovani objektu: nedovedu si to predstavit (coz je patrne pouze moje chyba). Ale navic jsou tam vazby mezi jednotlivymi objekty, ktere nejsou trivialne vyjadritelne operacemi v 3D. Navic spousta objektu muze byt pouze abstraktnich, takze jejich konkretni uchopeni v 3D je pochybne. Ale nevim, treba si pod tim predstavujes neco jineho nez ja.