Neoprávněné používání loga Ověřeno zákazníky a k tomu ještě jeho napodobenina v newsletterech. Jádro sporu, který byl rozhodnut.
„Na základě usnesení Městského soudu v Praze jsou weby Zbožomat.cz, Dárkyla.cz a Toptoys.cz povinny na svých úvodních stránkách zveřejnit odkaz na omluvu provozovateli portálu Heureka.cz. Důvodem je neoprávněné užití ochranné známky programu „Ověřeno zákazníky“ v newsletterech propagujících tyto weby. Dále musí přestat využívat doposud používané widgety a napodobeniny, které připomínají službu Ověřeno zákazníky. Widgety vzbuzovaly dojem, že weby obdržely velmi pozitivní hodnocení uživatelů, i když to nebyla pravda,“ tvrdí blog Heureky.
„Napodobeniny mohou mylně označovat prodejce, kteří nejsou důvěryhodní a zákazníky mohou mást. Díky rozhodnutí soudu je certifikát pro zákazníky i e-shopy i nadále důvěryhodným označením a zákazníci se mohou na jeho základě bezstarostně rozhodnout o nákupu,“ vysvětluje šéf Heureky Tomáš Braverman.
V rámci programu Heureky už reální nakupující odeslali více než 18 miliónů recenzí a hodnocení a srovnávač už používá certifikáty Ověřeno zákazníky jako ochranné známky.