Hlavní navigace

Historie se opakuje: Slovenskou televizi povede bývalý šéf Markízy Václav Mika

1. 8. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Po bývalém řediteli Novy Petru Dvořákovi, který nyní šéfuje České televizi, zamířil stejným směrem i někdejší šéf slovenské televize Markíza Václav Mika

Bývalý generální ředitel slovenské komerční televize Markíza Václav Mika se stane novým šéfem Rozhlasu a televize Slovenska, sloučené Slovenské televize a Slovenského rozhlasu. Dnes o tom rozhodli poslanci slovenské Národní rady. Mika získal podle zpravodajského serveru Sme.sk v tajné volbě 74 hlasů, přičemž potřeboval podporu nadpoloviční většiny z 95 přítomných poslanců. Ve funkci nahradí nedávno odvolanou Miloslavu Zemkovou.

K TÉMATU: Slovenský parlament odvolal šéfku RTVS Miloslavu Zemkovou. Opozice nehlasovala

Na Slovensku se tak opakuje situace známá z Česka, kde se loni na podzim stal generálním ředitelem veřejnoprávní České televize bývalý šéf Novy Petr Dvořák. Václav Mika vedl Markízu v době, kdy Dvořák šéfoval Nově (od roku 2006), a odešel z ní na vlastní žádost v září 2010. Majitel Markízy, bermudská společnost CME, pak delší dobu hledal za Miku náhradu, až ji našel v dosavadní ředitelce marketingu této televize Zuzaně Ťapákové.

ČTĚTE TAKÉ: Slovenská Markíza změní generálního ředitele. Václav Mika končí

MMF tip early

Také Nova si po odvolání Dvořáka zažila delší období bez generálního ředitele, než CME vybrala dosavadního externího právníka Jana Andruška. Jak Dvořák, tak Mika museli před volbou ředitele veřejnoprávní televize získat podporu politiků. Dvořák se před volbou sešel s premiérem Petrem Nečasem, Mika musel svým projektem přímo přesvědčit poslance, protože ředitele RTVS volí parlament. Jeho hlavním protikandidátem byl bývalý šéf Slovenského rozhlasu a tiskové agentury TASR Jaroslav Rezník.

Mikovi ve volbě pomohly zejména hlasy vládní strany Směr – sociální demokracie, která se před volbou sjednotila. Novinářům zatím nechtěl konkrétně říci, jak veřejnoprávní televizi a rozhlas změní. „Problémy RTVS jsou dlouhodobé, strategické a hluboké, takže i řešení musí být dlouhodobé, strategické a koncepční. A na to je třeba čas i sílu,“ uvedl pro agenturu TASR. Mika byl se Slovenskou televizí v užším kontaktu již koncem minulého tisíciletí, v letech 1998 až 1999 předsedal Radě STV.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).