Zimní olympijské hry začínají za necelé dva týdny a stejný čas zbývá také do startu vysílání nového programu ČT 4 Sport. Česká televize masíruje diváky upoutávkami na Dvakrát více sportu
na začátku a konci téměř každého reklamního bloku a často také opakuje, že pro sledování sportovního kanálu budou lidé potřebovat set-top-box (první ze tří možností). Zájem o přijímače DVB-T graduje, a to i díky únorovému rozšíření signálu zemské digitální televize na Ostravsko.
Oproti loňsku je nárůst asi desetinásobný, vůči závěru roku 2005 zhruba trojnásobný,
komentoval pro ČTK současné tempo prodeje set-top-boxů Radek Donát z e-shopu DVBTShop.net. Na jeho stránkách je od včerejška také varování: Z důvodu aktuální extrémně vysoké poptávky po DVB-T přijímačích nás vetšina dodavatelů bohužel nestíhá zásobovat zbožím v obvyklých termínech, ale dochází až k týdenním zpožděním.
Situace nápadně připomíná dění po prvním televizním přenosu před 51 lety, kdy lidé začali houfně skupovat televizory. Digitální Leksand
, který v říjnu loňského roku zmiňoval článek Set-top-box, člen rodiny?, tedy zřejmě nadešel a jmenuje se Turín.
Server Česká média cituje průzkum České televize, podle kterého je přibližně šest z deseti lidí ochotných koupit si set-top-box při splnění různých podmínek. Společnost SCaC, která pro ČT analýzu vypracovala, uvádí následující zjištění: necelých pět procent oslovených je připraveno pořídit si set-top-box ve chvíli, kdy bude digitální vysílání (v jejich lokalitě) v provozu, zhruba 12 procent lidí si ho zakoupí, bude-li jim vyhovovat programová nabídka a každý čtvrtý tehdy, jakmile bude mít více zkušeností. Dalších 16,7 procenta se o digitální vysílání začne zajímat až v době vypínání analogového signálu. Jen zhruba deset procent lidí odpovědělo, že se o DVB-T nezajímají. Téměř třetina respondentů uvedla, že na digitální vysílání nemá žádný názor.
Počet set-top-boxů v domácnostech se určuje těžko. Podle odhadu společnosti Czech Digital Group je mezi lidmi nyní zhruba 100.000 digitálních přijímačů zemské televize. Jak jsem mluvil s obchodníky, dříve prodávali deset až 15 set-top-boxů denně, nyní je to tak 30. Přesnější počet ale zatím nedokáži určit,
řekl ČTK předseda představenstva CDG Leoš Pohl. Dodal, že hlavní obchody se stále uskutečňují v Praze, ale zájem stoupá i v Brně, kde digitální vysílání začalo loni před Vánocemi.