Na včerejším zasedání Rady ČT o tom informoval generální ředitel Petr Dvořák. Nastavení a regulace hlasitosti byla provedena podle doporučení Evropské vysílací unie (EBU), jejímž je Česká televize členem.
ROZHOVOR: Události nabídneme od dubna v HD, říká šéf techniky České televize
Změna nastavení hlasitosti byla aplikována nejprve na programy ČT 2 a ČT 4, kde se vysílá reklama, a poté také na stanice ČT 1 a ČT 24, které již komerční přestávky neobsahují. To znamená, pokud divák přepíná z jednoho kanálu České televize na druhý kanál, tak aby nedocházelo k prudkému a náhlému zvýšení hlasitosti, které by mohlo působit rušivě pro diváky,
uvedl současný šéf Kavčích hor Dvořák. ČT řešila nejen hlasitost reklam, které má do budoucna řešit zákon, ale i intenzitu zvuku u samotného programu.
K TÉMATU: Česká televize testuje hlasitost zvuku podle doporučení EBU
Server DigiZone.cz se problematice hlasitých reklam věnoval nejen v poslední době, ale v průběhu posledních let. Nedávno jsme například přinesli na toto téma rozhovor s technickým ředitelem České televize Rudolfem Popem a vedoucím Audioinženýringu Milanem Gazdíkem. České televizi se nejedná jen o úzkou problematiku reklamy, tak jak o ní mluví návrh (zákona, pozn. red.). Chceme dosáhnout vyrovnané modulace celého vysílání, tedy včetně toho, že divák při přepínání mezi kanály nebude nucen sahat na ovladač a měnit intenzitu,
uvedl nedávno pro DigiZone.cz Pop.