Hlavní navigace

IBM a Apple začínají spolupracovat. Cílem jsou firmy

16. 7. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Dostat co nejvíc firemních aplikací na displeje iPhonů a iPadů. Cíl, který si dal nový pakt ze Silicon Valley.

Respekt a sítě IBM v největších firmách světa a design a zařízení od Apple. Rivalita, která trvá už od roku 1984, kdy Apple rozjel otevřený souboj s tehdejší počítačovou jedničkou. 

Teď už je ale všechno jinak. IBM se zaměřuje spíše na servery a služby a Apple by zase rád získal zákazníky i z firemního světa. Nová dohoda umožní IBM prodávat zařízení s nakousnutým jablkem v logu s vlastním předinstalovaným softwarem. IBM by mělo zaručit i větší zabezpečení, čímž by se měly uvolnit ruce administrátorům firemních sítí v povolování nových zařízení v síti. 

„Firmy potřebují své aplikace a data zabezpečené. Pokud to chápeme dobře, tak by IBM mělo získat přístup k takovým bezpečnostním nastavením iPhonů a iPadů, které žádný vývojář kromě Applu nemá,“ komentuje pro BBC analytik Gartneru Ken Dulaney.

Tisková zpráva moc detailů o „IBM MobileFirst Platform for iOS“ neuvádí. Měla by ale každopádně vycházet z technologií IBM na zpracování velkých dat, cloudu. Apple se tím pádem dostává do prostoru, kde zatím vládlo kanadské BlackBerry. 

BRAND24

Spojení obou firem slibuje kolem stovky nových řešení. IBM už pro iOS ale vyvíjí dnes. Sociální síť, e-mailový klient, komunikační program a plno dalších aplikací, které se hodí v korporátním prostředí firma vyvinula jako pro iOS, tak pro Android. 

Tlak kromě BlackBerry roste i na Microsoft nebo Google, který se se svým kancelářským balíkem do firem také tlačí. Nový šéf Microsoftu Satya Nadella už ale minulý týden oznámil, že jedním z nových cílů Microsoftu je „změnit pohled na produktivitu a posílit každého člověka a organizaci k tomu, aby mohli dosáhnout vyšších cílů“. Samozřejmě, že za podpory cloudových nástrojů Microsoftu. 

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).