Zatímco velké sociální sítě jako Facebook nebo Twitter stále hledají obchodní model, který by jim přinesl masivní zisky, vyrostl v jejich sousedství a na jejich principech byznys, ve kterém se točí miliardy. Nejnovějším důkazem jeho zajímavosti je dnes ohlášená koupě firmy Kenexa ze strany IBM za 1,3 miliardy dolarů.
Kenexa je výrobcem softwaru a poskytovatelem služeb v oblasti HR. Poskytuje nástroje pro nábor zaměstnanců, jejich motivaci a udržení ve firmě i pro organizaci a zvyšování efektivity práce. „Všechny firmy napříč různými obchodními obory se snaží využít síly sociálních sítí, aby změnily způsob, jakým fungují, spolupracují a snaží se předběhnout své konkurenty,“ vysvětlil důvody invetice do Kenexa šéf IBM pro sociální byznys Alistair Rennie.
Už před IBM do podobných firem investovali i další giganti: v červnu Microsoft koupil za 1,2 miliardy dolarů „Facebook pro firmy“ Yammer, v únoru dal Oracle 1,9 miliardy dolarů za online lovce talentů Taleo a loni v prosinci si SAP pořídil za 3,4 miliardy dolarů firmu SuccesFactors, která dodává software pro organizaci práce.