Hlavní navigace

IBM kupuje za 1,3 miliardy dolarů poskytovatele sociálních HR služeb Kenexa

27. 8. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Zatímco velké sociální sítě jako Facebook nebo Twitter stále hledají obchodní model, který by jim přinesl masivní zisky, vyrostl v jejich sousedství a na jejich principech byznys, ve kterém se točí miliardy. Nejnovějším důkazem jeho zajímavosti je dnes ohlášená koupě firmy Kenexa ze strany IBM za 1,3 miliardy dolarů.

Zatímco velké sociální sítě jako Facebook nebo Twitter stále hledají obchodní model, který by jim přinesl masivní zisky, vyrostl v jejich sousedství a na jejich principech byznys, ve kterém se točí miliardy. Nejnovějším důkazem jeho zajímavosti je dnes ohlášená koupě firmy Kenexa ze strany IBM za 1,3 miliardy dolarů.

BRAND24

Kenexa je výrobcem softwaru a poskytovatelem služeb v oblasti HR. Poskytuje nástroje pro nábor zaměstnanců, jejich motivaci a udržení ve firmě i pro organizaci a zvyšování efektivity práce. „Všechny firmy napříč různými obchodními obory se snaží využít síly sociálních sítí, aby změnily způsob, jakým fungují, spolupracují a snaží se předběhnout své konkurenty,“ vysvětlil důvody invetice do Kenexa šéf IBM pro sociální byznys Alistair Rennie.

Už před IBM do podobných firem investovali i další giganti: v červnu Microsoft koupil za 1,2 miliardy dolarů „Facebook pro firmy“ Yammer, v únoru dal Oracle 1,9 miliardy dolarů za online lovce talentů Taleo a loni v prosinci si SAP pořídil za 3,4 miliardy dolarů firmu SuccesFactors, která dodává software pro organizaci práce.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).