Hlavní navigace

Názory k článku Ideální portálová homepage: nesplnitelný sen?

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 19. 4. 2002 9:08

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    "Hledání ideální homepage se ještě více zkomplikuje, vezme-li se v úvahu existence portálů typu MSN, Tiscali a koneckonců i iDNES, tedy takových, které nemají vyhledávací katalog a snaží se uživatele dotlačit k tomu, aby v maximální míře používal pro zjištění informací jejich vlastní obsah (jenž je zpravidla o třídu bohatší než u portálů, které katalog mají)."

    Předpokládám, že tvrzení, že MSN (aspoň česká mutace) má bohatý vlastní obsah, byl pokus o vtip :-) iDnes vlastní katalog i hledání má.



    "Atlas je totiž jediným z významných českých portálů, jenž nemá vlastní kvalitní zpravodajský obsah."

    Nabudu tvrdit, že naše přebírané plné zprávy ČTK splňují definici vlastního kvalitního zpravodajského obsahu, proč však víceméně totéž třeba na Centru definici splňuje, to nechápu.


    "Na titulní straně Atlasu návštěvníci nejvíce zajímá katalog, následuje fulltextové vyhledávání, odkazy na další služby Atlasu v horní liště a levém sloupci, přístup k emailu a přihlášení do MiniPasu (systém registrace uživatelů Atlasu). Na jednoho návštěvníka homepage připadají asi dva až tři kliky."

    Vyhledávání na titulce Atlasu není fulltextové, hledá nejdříve v katalogu. Na jednoho návštěvníka připadají dva až tři kliky NEBO JINÉ AKCE (ODESLÁNÍ FORMULÁŘE...) DENNĚ (velké písmo je vynechaná část odpovědi, bez níž údaj postrádá smysl).



    "Co se týče Centra a Seznamu (které údaj o nejodklikávanějším odkazu neposkytly), lze se dohadovat, že nejnavštěvovanějším prvkem na titulní straně bude katalog, v jehož rámci suverénně povede kategorie erotických odkazů (jenž tvoří obvykle minimálně čtvrtinu celkové návštěvnosti katalogu, což bude ostatně platit i pro katalog Atlasu)."

    Seznam nemá na hp přímý link na kategorii Erotika. Erotika (sex.atlas.cz) netvoří vůbec žádnou část návštěvnosti katalogu Atlasu, protože je v iDotu i všude jinde od katalogu oddělena a tudíž počítána samostatně (podobně je oddělen katalog obchodů obchody.atlas.cz a katalog cestovních kanceláří, který spadá pod cestovani.atlas.cz).



    "Seznam banner 468x60 vůbec nenabízí a pro účely tohoto článku poskytl informaci, že "interval prokliků za období jednoho týdne je u HTML a i-layeru [termíny označující souhrnně všechny reklamní produkty, které jsou na homepage Seznamu nabízeny - pozn. aut.] na dle kreativy 30.000-80.000". Jinými slovy: na 30.000, resp. 80.000 zobrazení připadá jedno kliknutí, což znamená CTR v řádu tisícin procenta."

    Nevím, jak zněla celá odpověď Seznamu, ale autor ji evidentně vůbec nepochopil - CTR bude spíše v řádu desetin procent až procent, ne tisícin procenta. HTML se bude nejspíš vztahovat na rozbalovací menu v pravém sloupečku (teď Multimarket), iLayer je proprietární pojmenování Seznamu pro průhlednou Flashovou vrstvu, pomocí níž byla realizována nedávno např. kampaň Vitany. NEJSOU to tedy všechny reklamní produkty, které Seznam na titulce nabízí (další je třeba textová reklama a buttonek 120x60). Při mnou odhadovaném počtu PV homepage Seznamu 7.000.000 za týden by CTR udávané ve zkomoleném citátu bylo zřejmě 0,43 - 1,14 %.


  • 19. 4. 2002 9:44

    Ivan Fuksa (neregistrovaný)
    Jen konstatování. Tiscali má jak hledání (Fast) tak katalog obojí na http://search.tiscali.cz/.

    Personalizaci stránek pro běžného čtenáře řešíme novou službou http://navigator.tiscali.cz/ , jedná se o klasickou navigační lištu s řadou dalších možností. Například přímý překlad po označení v prohlížeči atd.

    Hezký den přeje
    Ivan Fuksa, Tiscali

  • 19. 4. 2002 10:49

    Andrej Čírtek (neregistrovaný)
    1) Portálem MSN jsem myslel MSN.com, nikoliv český zárodek. V původní verzi článku byly asociovány linky. Ty ale odstranil editor.
    2)Co se týče standardu zpravodajství na Atlasu, ať srovná každý sám (mimochodem je s podivem, že Atlas nemá "vlastní" zprávy na HP jako defaultní zdroj):
    http://www.atlas.cz/zpravodajstvi.asp
    http://muj.seznam.cz/?akce=aktualne
    http://zpravy.centrum.cz/
    Tiscali a iDnes jsou jiný soudek.
    3) Za nepřesnost s fulltextem Atlasu a chybějící info, že se jedná o tři kliky ZA DEN, se omlouvám.
    4)Co se týče toho, zda erotika patří nebo nepatří do katalogu Atlasu, z hlediska metodiky sledování návštěvnosti samozřejmě nikoliv. Z hlediska reality ať si každý obrázek sám. Faktem je, že erotika je přístupná přímo z HP přes odkaz uváděný jako součást katalogu.
    To, že Seznam nemá erotiku na HP, je fakt, ale nijak to nesouvisí s tvrzením, že se může asi jednat o nejnavštěvovanější součást katalogu.
    5)K pochopení odpovědi Seznamu: Uveřejnil jsem ji doslova a mě do té doby neznámý termín "interval prokliků" jsem si vyložil tak, že musí dojít k 30 000 - 80 000 zobrazení reklamy, aby došlo k jednomu kliknutí. Také se mi to ale nezdá, ať se vyjádří někdo ze Seznamu.
    K jednotlivým druhům rekl. produktů Seznamu na HP: Jsou dvojího druhu - HTML produkty (např. buttonek) a flashové produkty. Seznam v odpovědi mluvil o "HTML a i-layerech" bez bližší specifikace, což jsem pochopil tak, že i-layery míní v tomto konkrétním případě flashe obecně.
    Opět by se hodila reakce Seznamu.
  • 19. 4. 2002 11:56

    Ing. Tomáš Kapalín (neregistrovaný)
    Dobry den,
    doufal jsem, ze kdyz redaktor necemu nerozumi, zepta se ...
    Nestalo se, bohuzel.
    Html kod(napriklad AAA auto - cena 100.000 Kc) a i-layer (Vitana - 175.000) jsou dva rozdilne produkty na homepage Seznam.cz.
    Kazdy z produktu je exklusivni a prodava se na dobu jednoho tydne. CPT pak diky 12.000.000 zobrazeni vychazi od 9 Kc.
    Dle krativy jsou u kazdeho zmineneho produktu prokliky v intervalu 30.000 - 80.000. Znamena to tedy, ze kdyz udelam hodne spatnou kreativu nebo se zamerim na malou cilovou skupinu, klikne na moji reklamu za tyden 30.000 lidi, kdyz delam peknou reklamu na polevku, klikne 80.000 lidi.
    Cili NE, ze 80.000 PVS je 1 klik.
    Jeste chvilku a dozenete interpretaci prohlaseni i pana Daniela z M&M.
    Prijemny den,
    Ing. Tomas Kapalin
    Obchodni reditel Seznam.cz, a.s.
  • 19. 4. 2002 12:03

    Andrej Čírtek (neregistrovaný)
    Dik za reakci. Splnila svuj ucel. Ctenar dostal pravdivou informaci a redaktor byl po zasluze potrestan :-).
  • 19. 4. 2002 13:24

    Pavel (neregistrovaný)
    Atlas měl donedávna zpravodajství ČIA, jenže nedávno ho zrušil - s ním zmizel i výborný archiv (asi rok zpátky), díky kterému jsem právě zprávy na Atlasu používal... Měl jsem to nastaveno jako homepage, ale jinak o tom asi moc lidí nevědělo, protože Atlas tuto "svou" jedinečnou službu (zpravodajství+vyhledávání v archivu) na homepage nijak nepropagoval... Jinak celé změny v Atlasu svědčí o tom, že nemá peníze - viz prokliky na cizí a ne na vlastní obsah.
  • 19. 4. 2002 13:54

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    "Cizí" zpravodajské zdroje tam jsou proto, že o ně mají lidé zájem - podstatně větší než by měli o 3 bloky ČIA. Super navíc není tak úplně cizí. Na zpravodajstvi.atlas.cz jsou místo plných zpráv ČIA plné zprávy ČTK, funkčnost by měla být jinak zachována.
  • 19. 4. 2002 14:15

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    Čistě pro zajímavost - jak si vysvětlujete, že vaše HP má ve všední den cca 300.000 unikátních návštěvníků denně a podle vašeho tvrzení cca 2.000.000 PV denně (odvozeno z těch 12.000.000/týden a poměru všední den/víkend)? Tj. na jednoho návštěvníka cca 7 zhlédnutí? Takový poměr mezi unikátními uživateli a PV je spíše typický pro online hry, chaty apod., určitě ne pro jedinou (!) vstupní stránku.

    Domnívám se, že v tomto údaji (tj. 12.000.000 PV homepage Seznamu za týden) máte chybu a je blízký mému odhadu, tj. 7.000.000 za týden. Je zvláštní, že v iDotu sice zveřejňujete hodně sekcí, ale samostatnou homepage ne - myslíte, že to inzerenty nezajímá?



    BTW minimálně na Vitanu jsem na Seznamu kliknul asi pětkrát, tj. nejsem si tak úplně jistý, že těch 30.000 - 80.000 kliků odpovídá 30.000 - 80.000 lidí...
  • 19. 4. 2002 14:26

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    Buttonek 120x60 NENÍ HTML produkt. iLayer je přesně popsaný formát (jenom je známý ještě asi pod dvaceti jinými názvy, bůhvíproč má každý pocit, že když to jinak pojmenuje, ohromí inzerenty "novým" formátem) s podstatně užší definicí než Flash. Je to formát využívající technologie Flashe, stejně jako Flashový banner.
  • 19. 4. 2002 16:57

    pajo (neregistrovaný)
    je legracni, jak se portaly stale dohaduji o navstevnost.
    ja pouzivam jako homepage www.mylinx.cz a nemam problem.
    mam tam jern ty linky ktere potrebuju (ebanku, freemaily, oblibene servery, svoje stranky) a zadne nesmyly kolem.
  • 20. 4. 2002 0:27

    Tomáš Karabela (neregistrovaný)
    Dobrý den, pane kolego. Mám dvě otázky.
    Proč se Vám ČTK jeví být lepší než ČIA? A jak mám rozumět formuli "Super navíc není tak úplně cizí."?
    Díky. T.K.
  • 20. 4. 2002 9:28

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    ČTK místo ČIA je kombinace kvality, kvantity (myšleno pokrytí všech oblastí - zahraničí, sport atd.), ceny a dalších faktorů.

    Na Super už odpověděl výstižně jiný diskutující :-) EPIC má podíl v Atlasu i Superu.
  • 20. 4. 2002 11:21

    Tomáš Karabela (neregistrovaný)
    Pane kolego, ani ne dvacítkou slov jste mi řekl, proč se Vám ČTK jeví být lepší než ČIA. Můžete být, prosím, konkrétnější?

    Víte, jeden se třeba ve čtvrtek 18.4.2002 v půl páté odpoledne z internetových médií dozví, co pan prezident Václav Havel napsal do evropských novin (E.Beneš, Mnichov, puč 1948, vyhnání sudetských Němců), ale od ČTK až v pátek 19.4.2002 ve čtvrt na deset. Těžko pak ten "jeden" lehce přijme jako pravdivou tezi, že čétéká je tím pravým ořechovým. :-)

    Pokud jde o tvrzení, že Super není (Atlasu) tak moc cizí, obhajované argumentem majetkového podílu spoluvlastníka, budiž, ale pro návštěvníky serveru Atlas budou významnější jiné relace. Co třeba příbuzenství tiskoviny Super a serveru Atlas v rovině povahy publikovaných informací? Třeba kvalifikace pana Michala Davida jako "V.I.P. osobnosti". Hm..Hm.. :-)

    Bylo-li by pravdou, že šéfredaktor deníku Super, pan Petr Štěpánek, má kvalifikaci z Vysoké školy politické ÚV KSČ, nebyla by od věci otázka, zda i lidé atlasoví nemají takovou životní průpravu. ;-)

    Nechci být jedovatý, ale maně mi proběhlo hlavou: Bylo by to v rodině, nejsou si přece cizí ten Atlas a Super. :-)))

    Zdar. T.K.
  • 20. 4. 2002 22:07

    ČoČkin I. Líný (neregistrovaný)
    Sedm na návštěvníka online hry? Asi málo hrajete ;-)
    Průměr u nejlepších kousků se pohybuje přes 100 denně na hráče (máte Overland a DarkElfa, tak si prohlédněte statistiky).

    Mimochodem, jedno zobrazení reklamy na uživatele taky nemusí být ideální, takže proč ne při rotaci dvou komerčních 3-4 zobrazení na uživatele denně - to je prý* nejlepší.

    ____
    *) JPP, ale někde na to byl i solidní průzkum, bohužel jsem líný hledat.
  • 25. 4. 2002 0:27

    Racek J (neregistrovaný)
    Neni to tak spise o tom, ze Atlas celou dobu sve existence kopiroval jednu sluzbu za druhou z MSN a domnival se, ze prostym kopirovanim napadu vydela? Co jineho je jeho napriklad MujPas nez napodobenina .NET Passportu s tohou prodat pripadne zaregistrovane zajemce? Jaka by byla tvar Atlasu, kdyby se nesnazil napodobovat velke MSN. Je to usmevne kolik produktu spise nez vyvinul tak sikovne okopiroval - vcetne filosofie, designu apod.? Divim se, ze prave pan Cirtek, se tak trefne vyjadruje k portalovym homepage, kdyz psal placene PR editorialy prave na homepage Atlas.cz