Hlavní navigace

Instagram doplnil hashtagy na webové rozhraní, vyhledávat tam stále neumí

23. 3. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Jedna z nejužitečnějších (ale také nejvíce zneužívaných) funkcí Instagramu se konečně dostává i do webového rozhraní.

Hashtagy jsou na Instagramu jednou z nejužitečnějších věcí zejména v okamžiku, kdy chcete objevovat nové fotografie. Ať už tím, že u určitého snímku kliknete na hashtag a dostanete se tak na další fotografie „podobné“ té původní. Nebo si ve vyhledávání přes hashtagy najdete fotky odpovídající vašemu zájmu. V obou případech se tak můžete dostat k účtům, které třeba chcete sledovat.

Hashtagy na Instagramu ale dlouhodobě patří také k nejčastěji zneužívané funkčnosti. Je zcela běžné, že někdo prostě napíše příspěvek (popíše fotografii) a pak každé slovo popisku promění v hashtag. Bez ohledu na to, jestli výsledek dává smysl. V zásadě to souvisí s jedním ze zakořeněných omylů, že čím více hashtagů, tím lepší příspěvek.

Příspěvky s více jak osmi hashtagy přitom uživatelé nemají v oblibě a vyhýbají se jim. Sám Instagram omezuje maximální počet hashtagů na příspěvek na třicet. Je také dobré vědět, že totéž pravidlo platí i pro komentáře.

Vyhledávání na webu

Jakkoliv Instagram dlouho dobu existoval výhradně v podobě mobilní aplikace, už řadu měsíců má i webové rozhraní. To donedávna neumožňovalo proklikávat hashtagy (a mimo jiné stále neumožňuje vyhledávat). Ale časy se lepší, takže nově jsou hashtagy ve webovém rozhraní klikací.

Vyzkoušet si to můžete třeba na fotografiích z #fashiontechcz (více viz FashionTech: Největší propagátoři wearables jsou Batman a Michael Knight), kde z jedné konkrétní fotografie se snadno dostanete k dalším, které ze stejné akce pocházejí.


Stránka se zobrazením všech fotografií vypadá podobně jako zobrazení profilu na Instagramu. Pokud se podíváte na odkaz (URI), je jasné, že konstrukci https://instagram.com/explo­re/tags/fashiontechcz/ můžete snadno přizpůsobit. Stačí v poslední části doplňovat vlastní hashtagy.

BRAND24


Instagram zakazuje robotům obrázky indexovat (přes „noimageindex“ META), takže stále platí, že ve vztahu k vyhledávačům si s Instagramem moc neužijete. A také to, že samotná stránka je kompletně skriptovaná, žádný reálný obsah (pro případné strojové zpracování) v ní nehledejte. 

TIP: Jak napsat hashtag a další speciální znaky. Návod na PCWorld.cz

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).