Instagram, na počátku exkluzivně mobilní sociální síť pouze pro vlastníky iPhonu, dosáhla 150 milionů uživatelů a 60 % z nich není z USA. A co víc: 50 milionů jich Instagram získal za posledních šest měsíců.
Od spuštění se toho na Instagramu událo hodně. Byl za jednu miliardu dolarů koupen Facebookem. Přestal být pouze pro iPhone, byť rozšíření na Android se neobešlo bez velkého křiku původního „obyvatelstva“.
Ani mobilní exkluzivita už také není tak silná, Instagram má webovou verzi profilů, které už jsou dokonce i použitelné, ne pouze určené k pasivnímu prohlížení. A je docela dobře možné, že je na cestě Instagram i pro Windows Phone.
Instagram navíc už není čistě fotografickou službou, v červnu umožnil natáčet krátká videa, minulý měsíc je povolil také importovat zvenčí. A staré zlaté časy možná konči i s ohledem na inzerci, WSJ uvádí, že se na Instagramu brzy objeví i reklamy. Byť to podle všeho bude až příští rok.
Zmíněných 150 milionů podle Instagramu znamená aktivní uživatele za měsíc. V minulosti firma zveřejňovala pouze počty založených účtů, ale v lednu přešla na tuto použitelnější metriku (tehdy měl 90 milionů aktivních uživatelů).
Jaká další čísla o Instagramu známe ? 16 miliard nasdílených fotografií celkem, jedna miliarda líbí, 45 milionů fotografií sdílených denně. Padesát největších značek na Instagramu má v průměru 722 tisíc sledujících a nejvíce sledovanou je Ellen DeGeneres s 2,8 miliony followerů. Nejviditelnější je pravděpodobně Nike s 13 miliony zmínkami štítku #Nike. A je také jedničkou mezi firmami, s 2,2 miliony sledujících.