Hlavní navigace

Internet 99 pro poskytovatele věru není procházka růžovým sadem

13. 4. 1999
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Téma tarifu Internet 99 je stále živé a obávám se, že bude živé až do samotného konce roku, kdy jeho platnost končí. V současné době jsme ve fázi, kdy Telecom tarif implementuje u jednotlivých poskytovatelů. Přečtěte si sami, na jaké peripetie narazil jeden z malých regionálních poskytovatelů.

Už jsme si zvykli na velmi náročný konkurenční souboj s SPT Telecom, který se snaží dotovanými cenami zlikvidovat malé regionální ISP. Mimo jiné to SPT Telecom předvedl při zavádění služby INTERNET99.

Kolo první:

Do smlouvy předložené SPT Telecomem jsme vepsali požadavek na rozdělení stávající série na 2 série. Jednu s tarifem INTERNET99 a druhou s normálním tarifem pro ty, kteří se připojují v nešťastném intervalu od 2 do 4 minut v době od 7 17 hodiny. Samozřejmě tím vznikl problém, který byl řešen následným vypracováním nové smlouvy a tedy dalším zdržením zavedení služby o 10 dní. Jediný kladný okamžik celé peripetie se zavedením služby INTERNET99 byla paní Jitka Matýsová z SPT Telecom, která nejen že pochopila co potřebujeme, ale vše dokázala bezproblémově vyřídit a to bez monopolní arogance tak typické u SPT Telecom. Řekněme, že její schopností srovnal SPT Telecom stav na 1:1.

Kolo druhé:

Je určen termín a hodina zavedení služby INTERNET99. Okamžitě rozesíláme maily klientům, aby si přepsali tel. číslo na nové začínající 97×xxx, které máme uvedeno ve smlouvě. Bezvadně, zdá se, že tentokrát vše proběhne hladce.

V danou hodinu nám SPT Telecom oznamuje, že na své straně vše ukončil a klienti mohou využívat službu INTERNET99. Zkouším z mobilu volat číslo 97×xxx a opravdu se mi ozval modem. Prakticky okamžitě začínají volat klienti s dotazem, co se u nás děje. Po prvních 20 tel. hovorech již není možné klienty přesvědčit, aby si zkontrolovali nové číslo 97×xxx, a zda jej mají dobře napsané. Instalujeme si tel. připojení a přes linku se zkoušíme spojit s vlastním serverem. Nemožná věc, protože po vytočení 97×xxx se ozve halali neexistujícího čísla. Jelikož mobilem volané číslo musí uvádět předčíslí UTO, zjišťujeme, že součástí čísla pro INTERNET99 je nutnost uvést předčíslí. Výsledek je deprimující. Všichni klienti se nepřipojí k Internetu, protože správné číslo není 97×xxx, ale s UTO 99997×xxx. A jsme nahraní. Nejenom, že se musíme klientům omlouvat za SPT Telecom, ale jako neschopní vypadáme my. Nikdo z Vás si nedovede představit co obnáší vyřizování 500 telefonů a omlouvání se. Když jsme zavolali na SPT Telecom, tak z nás ještě udělali blbce, jak je možné, že nevíme, že k číslu 97×xxx se musí zadávat i UTO. Poznámka: ve smlouvě to opravdu uvedeno není. SPT Telecom prohrává 1:2.

Kolo třetí:

Aby nebylo dost hrůzy, 20% klientů se nepřipojí ani po uvedení tel. čísla s UTO 99997×xxx. Voláme na poruchy SPT Telecom, jestli mají vše v pořádku. Odpověď je jasná ano, mají vše OK a dokonce nám dávají přímé tajné číslo na šéfa techniků ústředny.

Analýzou klientů zjistíme, že mají stará analogová čísla a asi zde bude ten problém. Opět voláme na poruchy SPT Telecom a nabízíme jim řešení problému v kontrole analogových linek napojených na INTERNET99. Obratem nás ujistí, že jsme na to přišli a že to naprogramují. Žádáme je, aby nám dali vědět, až bude vše v pořádku. SPT Telecom prohrává 1:3.

Kolo čtvrté:

Netrpělivě čekáme na telefon, který by pro nás znamenal snad konečné vysvobození z útrap zavádění INTERNET99. Po 16 hodině odpolední se nám to nezdá a voláme přímé tajné číslo na šéfa techniků ústředny. Číslo již neexistuje nebo se tak tváří. Opět nám nezbývá než obvolat klienty na analogu a požádat je o kontrolu připojení. Ano, dostáváme informaci, že i klienti na analogu se připojí. Celkem naštvaný přemítám o tom, jak velký problém by bylo pro SPT Telecom zavolat, že i analog funguje. Když si uvědomím, kolik jsme my museli obvolat klientů, připadá mi to neskutečné. SPT Telecom prohrává 1:4.

Kolo páté:

Každý měsíc platíme SPT Telecomu nemalé finance za to, že naši klienti mohou INTERNET99 používat. SPT Telecom nedá slevu zadarmo. SPT Telecom prohrává 1:5.

Připadá Vám všechno jako fungování normálního obchodní vztahu? Nám to připadá jako snaha zdiskreditovat konkurenci. Každopádně nechť si dají všichni ISP při zavádění INTERNET99 dobrý pozor na to, jaké tel. číslo sdělí svým klientům.

KL23 hlasovani


SPT TELECOM v tomto článku prohrál vysoko na body. Kolik však ve skutečnosti prohrají zákazníci a poskytovatelé tváří tvář politice Telecomu, toť otázka.

Marek Antoš

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je někdejším šéfredaktorem serveru Lupa. V současné době už se psaní věnuje pouze v míře menší než malé, a to zásadně pro radost.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).