Hlavní navigace

Internet dohnal v denním užívání poslech rádií, v týdenních datech ale vedou rádia

6. 11. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Používání internetu jasně vede u mladší generace, vyplývá z průzkumu Radioprojektu za druhé a třetí čtvrtletí letošního roku, které dnes prezentovaly agentury STEM/MARK a MEDIAN

Rádia v Česku denně poslouchá stejný počet lidí, jako používá internet. Oba mediatypy se přibližovaly už delší dobu, křivka jejich využívanosti splynula začátkem letošního roku. Aktuální data Radioprojektu za druhé a třetí čtvrtletí letošního roku tento trend potvrdila, přičemž uživatelé internetu dokonce začínají mírně převyšovat nad posluchači rádií. „V týdenních datech se rozhlas stále drží nad internetem, v denních číslech se křivky užívání obou mediatypů prakticky vyrovnala,“ konstatoval při dnešní prezentaci Radioprojektu Vladimír Kožíšek z agentury Median.

Internetu ale paradoxně pomáhá i poslech rádií přes web. Tomu se daří stále lépe, ve druhém a třetím čtvrtletí letošního roku jej využívala asi čtvrtina respondentů Radioprojektu. Zatímco dříve v internetové poslechovosti vedla spíše alternativní rádia, nyní jsou to stejné stanice jako u klasického poslechu: Rádio Impuls, Evropa 2, Český rozhlas Radiožurnál a Frekvence 1. Obecně posluchači ve druhém a třetím čtvrtletí letošního roku denně ladí 1,5 rozhlasové stanice, týdně pak v průměru 2,25 stanic. Denně rádia zasáhnou 63,9 procenta populace, týdně 84 procent.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).