Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Internet v televizoru přichází, Česká televize chce do roka přes HbbTV zpřístupnit archiv od Michal Krsek - Martine myslim, ze michate prilis veci dohromady. 1) Digitalizace...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 31. 8. 2012 14:42

    Michal Krsek

    Martine myslim, ze michate prilis veci dohromady.

    1) Digitalizace pozemniho vysilani (DVB-T) umoznila (mimo jine) uvolnit prenosove pasmo pro mobilni site dalsich generaci (digitalni dividenda) a zaroven zvetsit pocet televiznich stanic v eteru (=zlepsit nabidku).

    2) IPTV je snaha telekomunikacnich operatoru nabidnout neco, cim budou schopni konkurovat kabelovkam (drive to bylo provazano tesneji s DSL).

    3) HD je tu od osmdesatych let

    4) 4K je dominantne kinorozliseni a jeji cilovkou jsou kina.

    HbbTV stejne jako pred tim MHP jsou zpusobem, jak divaka ukotvit u nabidku konkretni TV stanice, aby "nebyl ztracen u Internetu".

    Jak uz tu bylo receno - kdyby Henry Ford nedelal inovaci za kazdou cenu, tak prodava rychle kone :-) Podobne Tesla a Edison - svicky a pochodne byly slusny byznys, stejne tak plynove osvetleni.

  • 5. 9. 2012 8:34

    Martin P.

    Víte né tak docela. Jde o nabalené souvislosti. Ve všech bodech se daná technologie neprezentuje širé veřejnosti, tak jako odborné veřejnosti. A rádo se to v rámci PR skloňuje s obsahem a sledovaností. Je to přidané hodnota, kterou se né moc znalé lidi snaží přilákat, nebo udržet u obrazovky.

    Digitalizace ná zvýšila počet kanálů, ale obsahová změna nenastala. Často se zhoršila, protože počet stanic se dělí o stejný počet diváků a tedy i stejný peněz z reklamy. A je jedno jestli se jedná o DVB-x nebo IPTV.

    Henry Ford rozhodně nebyl představitelem inovace za každou cenu. Inovace za každou cenu je příkladem, kdy neděláme evoluční kroky, ale revoluční ( negativní ), nebo úkroky stranou. Zpomaluje trh a tak vymyslíme „zlepšení“ (pohádku, FUD, nařízení atd…) Které lidi bude nutit místo přirozeného uspokojování lidských potřeb na trhu podléhat čím dál tím víc diktátu. Hranice tohohle nejsou nijak pevné a udržet nějaký rovnovážný stav je dost těžké.

    Prostě ty věci se míjí účinkem a záměrem. A odliv solventních zákazníků to nezastavuje. Zbývá vám plebs který není schopen\ochoten obsah platit. a solventní se snažíme nalákat "zázračnou" technologii jenže obsah který je přednější a jeho kvalita neroste technologií kterou je prezentován zůstává stejný.

  • 5. 9. 2012 20:08

    Michal Krsek

    Pokud mate za to, ze presun od koni k autum neni revolucnim krokem, pak se obavam, ze moznosti nasi vzajemne diskuse se blizi nule :-)

  • 6. 9. 2012 9:35

    Martin P.

    Ano nule, protože H. Ford není příkladem vynálezce auta, ale příkladem geniálního průmyslníka, manažera a marketéra. Revoluční u H. Forda byl především přístup k výrobě, nikoliv samotný výrobek.

    Pokud to vztáhnu k televizní zábavě, kde problém je obsah. Nikoho nezajímá přímo jak Nova, Prima, CNN, nebo někdo jiný pořad vyrábí. Jak funguje DVB-x , případně jak se vyrábí HD+ placka.

    Příkladem toho diktátu je přechod na DVB-T. Daňový poplatníci museli vynaložit v celé republice potencionálně miliony korun za STB nebo nové televize. Ale za co? Kvalitativní změna nebyla pro všechny. Většinou nula od nuly pošla. Jindy ti kteří chytali analog odrazem o TV přišli definitivně.
    Ovlivnil tak H.Ford majitelé koní?

    Bulvární odpadní zprávy, budou to samé na SD, HD, nebo 3D. Jestli data se k vám dostávají přes IPTV nebo DVB-x opět se na obsahu pozitivně neprojeví.

    Pozitivní r-evoluce se přístrojem\techno­logií pro konzumaci obsahu nekoná a nebude. Evoluce může nastat, jen pokud by se změnil model prodeje obsahu a zkvalitnil obsah. Jenže na to můžeme zapomenout pokud ve vedeních největších hráčů na trhu sedí stará garda, která vzpomíná staré časy 70-80 let kdy zářící bedna byla středobodem domácnosti, symbolem jistého postavení.

  • 31. 8. 2012 10:12

    Martin P.

    Další snaha udržet lidi u bedny. Psal jsem to tu i na digizone "televizní business" vymírá . Zainteresované strany se ten podle všeho nezvratný proces snaží odvrátit.

    Věci jako HD, 4K, 8k , 3D , IPTv, HbbTv, DVB-xx atd... vnímá spíš jako inovaci za každou cenu . Než jako přirozený pokrok který sleduje potřeby zákazníků.

    Nasazování "nových" "potřebných" technologii je impulzem pro lidi aby vyhodili staré a koupily nový HW. A k tomu ještě zaplatili nějakou službu.

    Protože starý "obchodní model" kdy televize vydržela lidem 10let a za sledován vlastně nic neplatili je už nepoužitelný.