Hlavní navigace

Inzertní příjmy digitálních programů nevyvažují britské ITV pokles hlavní stanice

1. 8. 2007
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

1. 8. 2007

Nejstarší evropská a nejsledovanější britská komerční stanice ITV (1) ztrácí kvůli digitalizaci inzertní příjmy a nové digitální programy společnosti ITV tuto ztrátu dostatečně nevyrovnávají. Vyplývá to ze zprávy agentury ZenithOptimedia, která se zabývá plánováním a nákupem reklamy v médiích.

Pouze digitálně dostupné stanice ITV 2, ITV 3, ITV 4 a CITV nerostou dostatečně rychle, ačkoli jim znatelně přibylo diváků, uvedl na základě zprávy server Advanced-television.com. Hlavní program ITV se má letos propadnout v příjmech oproti minulému roku o sedm procent a celá skupina stanic ITV bude vůči loňsku ve čtyřprocentní ztrátě.

Británie nabízí ale i příklady, ve kterých digitalizace původně jen analogovému programu přináší vyšší zisky. Těmi jsou komerční stanice Channel 4 a Channel Five se svými digitálními odnožemi. Channel 4 bude mít letos ztrátu dvě procenta, zatímco celá skupina díky digitálním programům E 4, More 4 a Film 4 zaznamená jednoprocentní zisk oproti loňskému roku.

tip do článku - hlasujte KL

Podobně Channel Five by podle zprávy společnosti ZenithOptimedia měl meziročně tratit 2,6 procenta. Společně s digitálními programy Five Life a Five US si má celá skupina ale naopak připsal 2,1 procenta příjmů k dobru.

Britský televizní trh patří v Evropě mezi nejrozvinutější. Úspěch tu zaznamenávají jak placená satelitní digitální televize BSkyB, tak zemské digitální vysílání Freeview – obě mají přes osm milionu diváků. Ve Freeview si mohou majitelé set-top-boxů naladit v šesti multiplexech zdarma přes třicet programů.

Autor článku

Autor pracoval do ledna 2011 ve zpravodajství TV Z1. V redakci DigiZone.cz působil od startu v říjnu 2005 do dubna 2008 jako redaktor, pak i zástupce šéfredaktora.