Irská pobočka O2 přiznala ztrátu dat o svých zákaznících

5. 12. 2012
Doba čtení: do minuty

Sdílet

Irský mobilní operátor O2, patřící do telekomunikační skupiny Telefónica, oznámil, že postrádá magnetickou pásku s údaji svých klientů. Právě na magnetické pásky společnost IBM, která pro O2 zajišťuje IT služby, zálohuje důležitá data. Podle představitelů operátora není zřejmé, co konkrétně se na ztracené nacházelo, mohlo se ale jednat o osobní údaje některých zákazníků, byť v šifrované podobě.

Irský mobilní operátor O2, patřící do telekomunikační skupiny Telefónica, oznámil, že postrádá magnetickou pásku s údaji svých klientů. Právě na magnetické pásky společnost IBM, která pro O2 zajišťuje IT služby, zálohuje důležitá data. Podle představitelů operátora není zřejmé, co konkrétně se na ztracené nacházelo, mohlo se ale jednat o osobní údaje některých zákazníků, byť v šifrované podobě.

Zajímavé je, že ke ztrátě pásku došlo už v září 2011. V O2 se o této skutečnosti údajně dozvěděli až letos na jaře. Dalších několik měsíců trvalo než byli informováni zákazníci.

Zdroj: tisková zpráva

Autor článku

Internetové novinařině se věnuje od roku 2005, kdy začal jako redaktor pracovat pro vydavatelství Internet Info.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).