Hlavní navigace

Jak se dají nástroje sémantického webu použít v podnikání?

4. 9. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Isifa
V Praze tento týden proběhne dvoudenní konference o využití nástrojů sématického webu a linked data v byznysu.

Weby často obsahují spousty užitečných údajů, které se ale ztrácí ve změti HTML tagů a je tak složité – zejména pro automatické nástroje jako jsou roboty vyhledávačů – je ze stránek „vytěžit“ a pracovat s nimi. Pokud je ale začneme organizovat pomocí principů sémantického webulinked data, dají se využít mnohem jednodušeji.

Integrace a propojování dat se ale netýká jen webových stránek, může být zajímavým nástrojem jak pro organizaci dat uvnitř firem, tak navenek: vyhledávače dokáží metadata číst a strukturovaná data mohou například používat další služby. 

Křisťálová Lupa 24 hlasovani

Dá se ale na takové práci s daty postavit nějaký obchodní model? Je možné je reálně využít v online podnikání? Pokud vás tyto otázky zajímají, můžete některé odpovědi najít na konferenci Semantic Web in Business, která probíhá 5.-6. září v Praze.

První den je věnován praktickým seminářům pro začátečníky, středně pokročilé i pokročilé. Nutným minimálním předpokladem je znalost HTML. Druhý den pak se svými prezentacemi vystoupí šest řečníků. Vstup na konferenci je zdarma, registrovat se můžete zde.

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).