Weby často obsahují spousty užitečných údajů, které se ale ztrácí ve změti HTML tagů a je tak složité – zejména pro automatické nástroje jako jsou roboty vyhledávačů – je ze stránek „vytěžit“ a pracovat s nimi. Pokud je ale začneme organizovat pomocí principů sémantického webu a linked data, dají se využít mnohem jednodušeji.
Integrace a propojování dat se ale netýká jen webových stránek, může být zajímavým nástrojem jak pro organizaci dat uvnitř firem, tak navenek: vyhledávače dokáží metadata číst a strukturovaná data mohou například používat další služby.
Dá se ale na takové práci s daty postavit nějaký obchodní model? Je možné je reálně využít v online podnikání? Pokud vás tyto otázky zajímají, můžete některé odpovědi najít na konferenci Semantic Web in Business, která probíhá 5.-6. září v Praze.
První den je věnován praktickým seminářům pro začátečníky, středně pokročilé i pokročilé. Nutným minimálním předpokladem je znalost HTML. Druhý den pak se svými prezentacemi vystoupí šest řečníků. Vstup na konferenci je zdarma, registrovat se můžete zde.