dovoluji si upresnit, ze podobna studie zverejnena na
http://www.czechia.com/studie.asp
byla vypracovana spolecnosti DIGIMARK, od ktere jsme ji zakoupili. Na detailni metodiku zpracovani dat se prosim obracejte na kontaktni adresy na http://www.digimark.com.
Je potreba si uvedomit zakladni rozdil, jedna studie mluvi o domenovem trhu, druha o webhostingovem trhu.
Dovolim si ocitovat vysvetleni jednatele spolecnosti Digimark:
"Vysvětlení tohoto jevu spočívá tedy v kombinaci těchto dvou faktorů -- většího podílu firemní klientely u Zoneru než u konkurentů a jistého zpoždění vývoje firemního a doménového trhu. Doménový trh je poměrně volatilní a samotná registrace domény prakticky nic neznamená. Jde buď o nulovou investici nebo investici v řádu 1700 Kč. Vytvoření webové prezentace a skutečný provoz webu je již věcí nákladnější a nějakou dobu trvá."
Milan Behro
reditel internetovych sluzeb
ZONER software, s.r.o.
Problem vidim v tom, ze studie firmy Digimark pracuje pouze se vzorkem, ktery pote zobecni na celou komunitu. V danem vyzkumu bylo osloveno nekolik desitek, maximalne par set firem.
Studie Internet Info, i kdyz muze vykazovat velke nepresnosti dane srovanavim poctu domen vers. pocet hostovanych serveru, je objektivni v tom, ze pracuje s absolutnimi cisly, tedy s kompletni .CZ zonou.
Tento problem je take videt u citovaneho narustu uzivatelu firem P.E.S. a Emporium Online (Explorer). V pripade te prvni se jedna predevsim o domeny, ktere se nachazi v testovacim rezimu, v pripade druhem je znamo, ze jsou DNS servery tohoto poskytovatele vyuzivany spekulanty.
> Problem vidim v tom, ze studie firmy Digimark pracuje pouze se vzorkem,
> ktery pote zobecni na celou komunitu. V danem vyzkumu bylo osloveno nekolik desitek, maximalne par set firem.
Pane Ditrichu, prosim seznamte se s metodikou firmy DIGIMARK. Spletl jste se O DVA AZ TRI RADY !!!!!