Hlavní navigace

Jak vydělat na Internetu a nenechat se okrást

20. 10. 1999
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Jistě vás někdy napadla myšlenka zbohatnout pomocí Internetu. Na první pohled na tom není nic těžkého: existují společnosti, které platí za to, že browsujete po Internetu, případně za zobrazení banneru na vaší stránce. Ne všechno je však tak růžové, jak by se mohlo na první pohled zdát.

Své zkušenosti přináší David Procházka.

Také jsem se kdysi domníval, že vydělávat na netu bude hračka. Zkoušel jsem leccos – bannery, dotazníky, atd. Něco funguje, něco ne. V tomto článku bych vás rád seznámil se základními typy systémů, jejíchž pomocí lze přijít k nějaké koruně. Také vás upozorním, na co si dát pozor.

Bannery

Velké to téma. Tento způsob vydělávání je na Internetu velmi rozšířen. Na svojí stránce umístíte reklamní proužek některého z velkých serverů – jedná se hlavně o servery, které svým majitelům vydělávají dost solidní peníze, konkrétně pak servery s erotickou tématikou a kasina. Za kliknutí na tento banner dostanete několik centů. Tento způsob vydělávání není ani příliš účinný (pokud nemáte několik set návštěv denně) a i kdyby jste měli vysokou návštěvnost, jistě nevyděláte nějaké extrémní hromady peněz třeba na provoz pevné linky. Druhý problém je v tom, že velké procento společností, které tento způsob vydělávání poskytují, je nesolidních a svým klientům – potažmo vám – zkrátka neplatí.

Zkoušel jsem například tuto službu u CYBERTHRILL CASINO. Na účtu jsem měl přes 20 USD a vedle této sumy se objevila hláška „Šek je odeslán“. Čekal jsem měsíc, dva, tři, ale žádný šek na moji adresu nedorazil. Při následných dotazech jsem byl odbyt tím, že momentálně kontrolují autentičnost bannerů a odhalují podvodníky. Po nějakém čase jsem byl označen za podvodníka – zajímavé je, že jsem přitom přesně dodržoval jejich pravidla.

Placený browsing

Asi každému z nás to zní skvěle – placené brouzdání na Internetu. Budu chodit na své oblíbené stránky a ještě za to dostávat peníze. A ten banner, který bude zabírat asi jen 10 % obrazovky prohlížeče, klidně přehlédnu. Pro mnoho z nás je tato varianta jistě přijatelným a příjemným řešením své finanační situace. Vždyť za hodinu brouzdání dostanete zhruba 15 Kč, což dokonce plně pokryje náklady na pobyt na Internetu mimo špičku s tarifem Internet 99. Nyní existují dvě hlavní společnosti, které tento způsob výdělku umožňují.

1) Alladventage – Tato společnost se jeví jako solidní, protože hned od začátku upozorňuje na to, že působí zatím jen v USA, Anglii a Francii. Také na svých stránkách oznamuje, že se chce postupem času rozšířit. Jestliže jste tedy z ČR, máte možnost se zaregistrovat a být informováni o novinkách.

2) Gotoworld – je již méně solidní – působí jen v USA, ale tuto skutečnost nikde neuveřejňuje – já jsem se ji dozvěděl až na vlastní dotaz e-mailem. Konkrétně to znamená, že můžete vesele brouzdat, vidíte, jak na vašem kontě přibývají penízky, ale šek žádný nedostanete.

Tento způsob vydělávání je hudbou budoucnosti – je ovšem velkým otazníkem, zda v konkurenci jiných forem Internetové reklamy uspokojí inzerenty, kteří by ho měli financovat.

Dotazníky a to ostatní

Kromě výše zmíněných dvou pilotních variant existuje mnoho alternativních. Například firma Greenfield nabízí peníze resp. hodnotné dárky za vyplňování dotazmíků. Zde se ovšem nejedná konkrétně o vydělávání, ale spíše o jakousi soutěž. Pokud nevyhrajete žádnou z peněžitých cen, dostanete alespoň útěchu v podobě nějaké propisky, bloku, atd. Sám jsem zde jednou vyhrál 10 USD a reklamních předmětů mám od Greenfieldu poměrně hodně. Tento styl je jen takové zpestření.

Alternativních možností je mnoho, ale každá z nich je specifická; velké peníze se však nedají vydělat prakticky na žádné z nich. Jestliže se zaměříte na hledání těchto projektů, jistě jich ještě několik dalších naleznete – a třeba nám pak o nich můžete napsat.

BRAND24

David Procházka


Starší, související články:

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

David Procházka je autorem několika technických publikací a stovek odborných článků v počítačových magazínech a na webových serverech zabývající se IT oblastí.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).