Dobrý den,
proč jste se pana Macha nezeptali, jestli se nebojí, že účty uživatelů Yedwiku bude Twitter blokovat, jako se to stalo kvůli použití i jemu (účet @jakubmach a @zoomsphere)? Obnovili mu je - pokud správně vidím - po týdnu, myslíte, že se taková "feature" bude uživatelům líbit?
Za čas to tedy dopadne tak že podobné systémy jako Yedwik budou do konverzací hrnout svoje "nespamy". Budou navzájem přebíjet svoje rádoby "osobní" doporučení. A při hojném rozšíření možná postupně zamoří sociální síťě marketing. žvásty až k nepoužití.
Nebo někdo vytvoří systém, který dokonale zvládne Turingův test a lidi budou v pohodě plkat s nějakou AI.
Na a nebo to dopadne tak, ze jeden spamujici automat bude doporucovat jen dalsim spamujicim automatum... Kteri si mozna automaticky i neco koupi...
Tohle je opravdu fraska. A protoze pan rekne, ze "to neni spam" tak to znamena, ze to neni spam? Ja myslel, ze spam je nevyzadane komercni sdeleni... A to jestli je automaticke, poloautomaticke ci poslane clovekem nehraje roli. Aha, tady se nejedna o "komercni sdeleni", ale o "pratelske doporuceni"... Tak to je rozdil!
Vy hosi budete tak dlouho vymyslet k.r.a.v.i.n.y, az si ty vase drahe "socialni site" sami zlikvidujete. Tomu se v "normalnim" svete rika: podrezavat si pod sebou vetev :-)
Ale proc ne, me vase Twitry, Jadwigy, spendlikoresty & spol. chybet nebudou :-)
Tem to nevysvetlis, to jsou startupisti!
A Startupisti maji, stejne jako maminka a rozhodci, vzdycky pravdu, ne?
Napise se par PR clanku o tom, ze "neni spam jako spam", najde se nejaky "fundovany odbornik" co potvrdi, ze spam to neni, protoze to nepochazi z Ruska ani z Ciny...
A beztak to s vami to (ne)komercni sdeleni mysli jen a jen dobre... Tak proc si stezujete!
:-) :-) :-)
No ja bych si na vasem miste take procetl to, co nase zakony rikaji o "nevyzadanem obchodnim sdeleni"...
Ale mozna vas cesky trh vubec nezajima a na ceske zakony pecete... No je to vlastne vase vec.
Spam (byt jen z moralniho pohledu, kdyz uz ne z pohledu pravidel Twitru) to proste je, s tim nic nenadelate. I kdyby tam nekdo rucne napsal stejny text jako vas nastroj, stejne to bude spam... Ale pokud vam to nebrani klidne spat, tak se lidem do tech diskuzi klidne cpete...
citace: "užitečnost dokladuje 1000 uživatelů"
To bude asi vtip ne?
A co reknete o uzitecnosti kokainu, ktery ma jen v CR nekolik desitek tisic uzivatelu?
A samozrejme, ze pro nekoho tato sluzba uzitecna je, kdyby pro nikoho spamboti uzitecni nebyli, tak je preci nikdo neprodava.
No hlavne ze zkritizujete diskutujici... (kteri nastesti jeste maji dost zdraveho rozumu)
Jeste jste zapomel rict, ze techto 9 z 9 diskuteru jsou jen zavistivi Cechacci co nikdy nic neudelali a kteri proste jen tise zavidi genialnim startupistum, co maji "drive" a brzo budou milijonari... ;-)
Na jednu stranu jsou naštěstí definice v českým "spam-zákonu" dostatečně široký, aby zachytily i tenhle druh spambotů. Na druhou stranu si dovedu představit, že spoustě lidem dokážou tihle kluci přesto nabulíkovat, že "tohle v žádným případě není spam". Takovýmu chudákovi pak nezbyde, poté co přijde o reputaci a peníze za pokutu od UOOU, než se obrátit na soud a žalovat provozovatele spambota za podvod.
Diskuze je prozatím vedena slušně, pouze s lehkou příměsí ironie. Což je podle mého úroveň slušná.
Obdobnou aplikaci uvítají spíš různí "markeťáci" než uživatelé soc. sítí. Pokud by obdobný článek vyšel v médiu s odpovídající cílovou skupinou pravděpodobně by byla odezva příznivější a počet uživatelů by mohl narůst.
V případě tohoto článku je reakcí čtenářů celkem jasné odmítnutí této služby - i to lze považovat za jistou formu zpětné odezvy "určité části trhu".
Ad vylepšování: z mého pohledu je to stejné jako diskuze na téma: Kterak vylepšit rozesílání mailů aby to nevypadalo jako spam. Pro mnoho lidí jistě důležité téma, ale uživatelská většina se k tomu nejspíš postaví odmítavě. Což je celkem pochopitelný postoj.
9 z 9 reakcí na článek je o tom, že vytvořený nástroj bude spamovat, jak je špatný, atd.
Škoda, že diskuse pod článkem není spíše o tom, jak by to šlo udělat líp. Škoda, že v ní není jediné ocenění pokusu Jakuba udělat něco užitečného (užitečnost dokladuje 1000 uživatelů).
PS Sám nejsem velkým fanouškem automatických odpovědí. Hodnotím čistě úroveň diskuse pod článkem.
Ty vážně chceš diskutovat o tom, jak udělat lepšího spambota? Já sice cením každýho, kdo se snaží něco udělat, i když to ze začátku může vypadat jako blbost, ale tady je zvrácená už ta základní myšlenka. Chci věřit že kluky vede spíš neznalost, než zlý úmysl, a v tom případě je pro ně lepší, když zavčasu uslyší rezolutní odmítnutí a uvědomí si, že jsou určitý hranice, který prostě neradno překračovat.
Víte, to "cpete" špatně používáte. Lidé, kteří na Twitteru přijímají auto tweety z Yedwiku, jsou za to rádi, Protože dostávají v ten správný moment alternativu, kterou hledají. Reakce mluví za své, není to nic subjektivního.
Pokud vám Yedwik nevyhovuje, chápu, nepoužívejte. Jen prosím neukazujte prstem na ty, co se rozhodli jej využívat. Pro nás je klíčové je to je ve shodě s podmínkami užívání služby Twitter.
Twitter je prostě o tom, že lidé veřejně otevírají diskuse do kterých se ostatní zapojují.
To, že odpověď nenapíšete ručně, ale nástrojem jako je Yedwik, z něho nečiní spamovací nástroj. Tu odpoveď byste ručně napsali také a naprosto stejným textem.
Narozdíl od zdejších diskutujících mě více zajímají reakce lidí, co takové automatické tweety obdrží. A vezte, že cca. 30% z nich reaguje a to tak, že pozitivně. Děkují nebo retweetují dál.
To, že to není spam potvrdil i Twitter. Jeden český bodrý milionár v osmnácti nechal hromadně nahlásit náš účet. Ano, pár dní byl díky tomu bloknutý, ale ve finále Twitter napsal, že žádné podmínky neporušujeme, proto účet uvolnil.
Každopádně je fajn, že místní diskutující znají pravidla Twitteru lépe než samotný Twitter ;-)
Pepo, vaše tvrzení jsou absolutně nepodložená. Když já napsal, že 30% lidí, kteří obdrželi naší auto-reakci, reagují tak, že děkují a retweetují, tak to mám podloženo objektivní statistikou. Naproti tomu, vy tvrdíte, že 70% lidí je "nasráno". Když pominu, že slovník o vás vypovídá stejně jako o mě to "kušujte" (s čímž souhlasím), tak vám musím alespoň říci, že se pletete. Zkuste argumentovat né dojmy, ale ověřenými skutečnostmi. Chápu, že ta data nemáte, ale pak se divím, že máte potřebu si tato čísla vymýšlet a použít jako protiargument.
Ono těch 70% lidí může přeci náš auto-tweet nezastihnout, nemusí mu věnovat pozornost, mohou ho využít ale nereagovat ... Pokud by byl někdo přesvědčen o tom, že je to spam, tak to tak i označí. Vzhledem k tomu, že se tak neděje, mám právo se domnívat, že "nasraní" lidé nejsou. Pokud se tak ale stane, budeme na to jistě reagovat. Protože to není naším cílem. Chceme naopak win win variantu a proto třeba firmám neumožnujeme cílit na klíčová slova, ale na konrétní obsahové URL.
Prostě se neshodneme, každý má svou pravdu a tak jen dovolte závěrečné "opravdu už kušujte" :-)
SAMOZŘEJMĚ že na spam někdo reaguje pozitivně a klikne na ten link. To je taky důvod proč spam pořád existuje. Jestli "pozitivně" reaguje 1% nebo 30% je celkem jedno, pořád zbývá těch 70% který serete.
Ad "Tu odpoveď byste ručně napsali také a naprosto stejným textem." – ano, a pořád by to byl spam, váš spambot na tom nic nemění, tady se shodnem :-)
Ad "Pro nás je klíčové je to je ve shodě s podmínkami užívání služby Twitter." – twitter je známej tím, že se snaží pokud možno nezasahovat, pokud to není nezbytně nutný, to rozhodně není klíčovej parametr. Vy byste si měli uvědomit, že pravděpodobně překračujete evropskou/českou anti-spam legislativu, a každopádně překračujete nepsaný etický zákony.
Tvrzení "Pokud vám Yedwik nevyhovuje, chápu, nepoužívejte." je pak logickej nesmysl ze stejné kategorie jako "pokud vám spam nevyhovuje, chápu, nepoužívejte". Jako kdybych měl volbu tvl. Díky za radu :-)
P.S. To že si dovoluješ nadepsat svůj příspěvek do diskuse "kušujte" o tobě říká víc než bys chtěl.