Hlavní navigace

Názory k článku Jan Řežáb, Cyril Höschl (Time is Ltd.): Efektivita a využívání času jsou obrovský problém korporací

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 29. 3. 2019 8:33

    Jaromír Adámek

    Tak to je maras!

    Doufám, že to nepovede k japonskému modelu maximální vytížení a minimum volna.

    Spíše než měřit efektivitu bych nutil zaměstnance a speciálně IT ať jsou více líní a přemýšlejí, jak věci udělat jinak a lépe, rychleji...

    Dobrý IT není efektivní, dobrý IT přemýšlí nad všemi variantami (včetně disaster) a je líný jako prase!

    Protože v dnešním světě to není o tom, kolik úhozů za sekundu člověk udělá, ale jak to udělat, aby se to o sebe staralo nejlépe samo a nepotřebovalo by to zásah od člověka ideálně dalších 10 let!

    A na tom se negenerují tisíce emailů a meetingy, to se dělá úplně jinak, tohle je duševní práce.

    Ale chápu, že takto se ideálně dá monitorovat sales.

    Ale já mít ve firmě ITka, který neodloží tel, pořád někomu píše, tak se bojím o zdraví firmy. Protože ideální IT je takový, který má vše vyladěné a celý den nic nedělá.

  • 29. 3. 2019 15:01

    Critical_Mind

    Tohle je sluzba (a i cely startup), ktery ma jediny ucel: vymackat co nejvice penez z korporatu.
    Korporatni pseudo-manageri budou stastni, ze maji novy "tool" na zvyseni produktivity, ktery budou moci predstavit svym sefum.

    Ja delam IT v korporatu (na strane biznysu) a muzu vam rict, ze kvuli 5 poradam a 40 emailech denne uz proste na "opravdovou" praci nezbyva cas.

    A vsichni na urovni "pracujicich lidi" si toho jsou vedomi. Jedini, kteri si toho nevsimaji jsou manazeri. Ti sami, kteri si s radosti pobezi zaplatit predplatne na "Time is Ltd."...

  • 29. 3. 2019 15:33

    Critical_Mind

    Jak mi zrovna dnes rekl jeden kolega:
    "V korporatu neni dulezite, kolik toho udelas. Dulezite je, kolik toho namluvis o tom ze delas."

    :-)

  • 29. 3. 2019 11:08

    bez přezdívky

    Tahle firma je vicemene jen pozirac financi. Vzdycky se neco najde, a ono se najde. Jenze kolikrat to vede naopak k nastvani zamestnancu a ti pak bud odchazi a nebo na to zacnou doslova dlabat., kvuli buzeraci, ztrati motivaci a duveru ve firmu a jde to pak cele do kopru.

    Nepripomina vam to neco? Takove jedno nejmenovane oddelene v kazde vetsi firme co vymysli: muj mily denicku a dalsi povedeny radoby projekty, ktery sami od sebe umrou po 1/2 roce .

  • 29. 3. 2019 16:34

    trada

    Určité skupině korporátních klaunů tohle přijde jako skvělý nástroj, který si rádi zařadí do svého arzenálu :-)

    Nicméně si myslím, že pánové celý nápad vystavěli na špatném předpokladu - a to, že aby firma byla úspěšná, musí být zdroje řádně vytíženy. V tomhle případě, aby lidé přinášeli hodnotu, mají pracovat, ne schůzovat.

    Připomíná to teorii, kde se snažíme maximalizovat množství výstupu.
    Nicméně o úspěchu rozhoduje to, jaký přínos, to co firma dělá, má pro zákazníky.

    Podle téhle Řežáboviny celý tým dostane špatné hodnocení, protože se "poflakuje" na schůzkách, atp. i když ve skutečnosti tam řeší věc, která nakonec firmě přinese obrovský úspěch, protože má velkou přidanou hodnotu pro zákazníky. V tomto módu je tým ale daleko užitečnější, než kdyby jen chrlil jednu novou funkčnost za druhou, aniž by ty pro někoho měly nějaký smysl.

  • 29. 3. 2019 10:32

    Tomáš2

    tohle není primárně o IT. V korpárátech člověk, který implementuje nějakou vlastnost již nemá prostor si to vymyslet lépe, přemýšlet nad tím, dostává dost pevné zadání, na jedné věci mohou pracovat desítky/stovky lidí a tak řešení vymýšlejí vyšší pracovníci bez patřičných znalostí.

    Tihle kluci předpokládají, že pokud zaměstnanec nekomunikuje, pracuje, naopak, když komunikuje, nepracuje, to je dost naivní představa a cílem budou nejspíš moderní velké startup pro online projekty, než staromódní velké korporáty, které se chovají pořád ještě dost jinak.

    Současná tendence s home office tenhle způsob měření a vyhodnocování může výrazně zkreslovat, člověk, který je doma prostě s týmem více komunikuje než ten, kdo zvedne hlavu.

    By mě zajímalo jak se poperou s meetingy, které mám v kalendáři a na které nechodím (je to hodně běžné), stejně tak s meetingy, které si pustím jen do sluchátek a na druhý monitor a přitom pracuji.

  • 30. 3. 2019 9:55

    bez přezdívky

    Ačkoliv home office a remote work jsou hodně rozšířeny, je třeba si uvědomit, že mnoho komunikace ve firmách pořád funguje na přímé bázi - kolegové sedí vedle sebe nebo jen pár metrů od sebe a místo toho, aby si napsali, tak si to prostě řeknou. Místo toho, aby plánovali meeting, tak problém vyřeší na obědě.
    Tahle interakce se přirozeňe nikde neloguje. Pokud je tým v jedné kanceláři, jde přitom o nejzdravější formu komunikace a práce v týmu. To ani nemluvím o všech dalších formách týmové komunikace - komentáře v jira, confluence, v pull requestu (pokud mluvíme o IT), emaily, papírová dokumentace.

    Abychom mohli vůbec dělat nějaké závěry, musíme vůbec vědět, kolik komunikace v týmu je vedeno přes slack (a podobné). Odvážil bych se říct, že v závislosti na týmu se to bude pohybovat od 10 do 90% což znamená docela velký problém pro jakékoliv odvozování výsledků.

    Další zajímavou věcí je to, že v článku popisují, že se primárně napojují na veřejné kanály, ale také mluví o tom, že nejdůležitější jsou peer2peer vazby, tj. vazby, které na veřejných kanálech rozhodně nezjistíte.

    Co se týče anonymizace a grafického modelu, tak bych to označil za marketingový podvod. Anonymizace na straně analýzy ano, ale zákazník rozhodně bude chtít data zpětně deanonymizovat, jelikož bez toho nelze výsledkům porozumět. Pokud jeden člověk málo komunikuje, může to být tím, že má částečný úvazek, je dlouhodobě nemocný, na dovolené nebo na pracovní cestě. A nebo jen prostě v jiné časové zóně. Proto jsou i grafické modely nesmyslné. Tabulka není od toho, aby si ji někdo pamatoval a zkoumal každý řádek. Podstatné je to, že když analýza najde nějaký výkyv, tak se chceme podívat do tabulky na přesné hodnoty a zjistit, co danou situaci způsobilo, než budeme dělat nějaké závěry.

    Souhlasím proto s ostatními názory, že jde hlavně o hračku pro managery (3D model je přesně něco, co si dá manager do hezké prezentace), která ve skutečnosti nebude mít žádný reálný efekt než případné buzerování zaměstnanců, kteří se nějak odlišují.

    A k tomu bych ještě řekl, že existují podstatně jednodušší a spolehlivější metody, jak analyzovat vztahy v týmu a existuje i český startup, který se tomu věnuje (nebudu jmenovat).

  • 2. 4. 2019 21:52

    Martin Pištora

    Zajímavá technologie. I nápad analyzovat data z kalendářů je zajímavý, ale něco rozumného z toho získat může fungovat jen u nějakých hodně specifických firem, se kterými bych nechtěl mít nic společného.

  • 29. 3. 2019 9:38

    HaryFotr

    Podle toho, co jsem z článku pochopil, tak nejefektivnější bude Jen:

    https://www.youtube.com/watch?v=NuPolrd9yuo&list=RDVywf48Dhyns&index=42