Cíle jsou ambiciózní – do Prahy se má sjet na tisíc účastníků a desítky přednášejících z celého světa. Agentura Socialbakers sem po Londýnu a New Yorku přesouvá svou konferenci Engage.
„První důvod je, že chceme lidem ukázat Prahu. Je to nádherné velkoměsto a dominanta, která je v rámci Evropy nedoceněná. Zárověň je to pro nás pořád domov, máme tady sídlo firmy, tak se chceme ukázat. A Praha je také byznysově i turisticky atraktivní. Přitom tady nikdy nebyla velká mezinárodní konference v našem oboru. A tohle bude opravdu mezinárodní akce – jediným českým přednášejícím jsem já. Čekáme asi 25 % českých účastníků,“ říká šéf firmy Jan Řežáb.
Mezi potvrzenými hosty je například investor John Sculley, který se proslavil hlavně svou rolí ve firmě Apple – včetně sporů, které vedly k odchodu Steva Jobse. „Nás neláka jen jeho historie s Applem, ale hlavně jeho aktuální investice, o kterých ještě globálně téměř nemluvil. Přemluvili jsme ho, aby právě o nich něco prozradil. Myslím, že to bude zajímavá přednáška,“ říká Řežáb.
„Mě osobně ale hodně zajímá i Beau Avril z Googlu, který má na starosti věci kolem YouTube, nebo Lars Silberbauer Andersen z Lega a mnozí další přednášející. Připravujeme ještě několik překvapení, která zveřejníme postupně, včetně formátů, které jsme zatím ještě nikdy nikde neviděli,“ dodává.
Engage proběhne ve třech dnech 20. – 22. května. Čtvrtek bude věnován přednáškám, ale ve středu a pátek tvoří program akce delší praktické worshopy. Netradiční uspořádání organizátoři podle Řežába zvolili kvůli logistice a časovým možnostem přednášejících a také proto, aby účastníci mohli stíhat jak přednášky, tak praktickou část. „Na řadě konferencí typu Web Summit nebo LeWeb probíhají workshopy paralelně s konferencí. Vždycky mám problém s tím, že chci jít jak na workshop, tak na keynote. A my nechtěli, aby se lidé museli rozhodovat a dělat zbytečné kompromisy,“ vysvětluje Řežáb.
Seminářů bude celkem 24 (každý účastník si bude moci vybrat celkem čtyři) a mezi ohlášenými lektory jsou například zástupci Renaultu, Lamborgini, Desigualu, OMD, Lenova, Nestlé nebo Business Insideru či Mashable. „Máme workshopy i od Facebooku nebo od Googlu. O otevření seminářů debatujeme i s dalšími sociálními sítěmi. Máme i agenturní workshopy, kde budou velcí odborníci s lidmi probírat, jak to dělat. Edukační část je pro mě stejně hodnotná, ne-li hodnotnější, než samotný konferenční den,“ láká Řežáb.
A jak dodává, právě ze zájmu o semináře je zatím zklamaný, a to hlavně ze strany českých účastníků. „Čekal bych, že agentury budou své lidi více přihlašovat ne na tu konferenční, ale na tu edukační část, kam zatím neposlaly skoro nikoho. Jsem překvapený, že do workshopů nechtějí investovat. Nevím, jestli je to českou historií, že do edukace není třeba tolik investovat, nebo něčím jiným.“
Důvodem ale spíš mohou být poměrně vysoké ceny. Základní vstupné na konferenční den startuje na 599 dolarech, a pokud chcete na workshopy, ještě si připlatíte – základ bez ubytování přijde na 1199 dolarů. Podle Řežába jdou i tak prodeje vstupenek dobře. „Jsme v půlce prodávání a máme půlku prodanou,“ říká.