Samozřejmě, že jsem tu informaci zanamenal. Jenže ta se spíš týkala toho, že k utajené komuniksci lze dneska použít i online hry jakéhokoliv druhu.
A mě z toho plyne, že i kdyby se tajné služby přetrhli, tak nikdy nedokáží všechno odposlechnout, takže čím dál vyšší represivní opatření, po nichž hlasitě křičí "ochránci kultury", nemají vůbec žádný kladný přínos. Samozřejmě, že se jen potvrzuje, že mají přínos přímo opačný a terorismus jen podporují.
Když si tak vzpomenu na svoje dětství plné brutálních her, v jednom kuse jsme si hráli na piráty, partyzány, kovboje, šermovali a stříleli na sebe nonstop, mrtvoly padaly jak špejle!
No a televize do nás pumpovala samé násilné programy, Sandokan, Čtyři z tanku a pes, Sedm statečných...
V Pionýru nás dokonce učili šifrovat chlívkovou šifrou, to bylo teprve něco. Dneska jí používají skauti, kteří vznikli jako paramilitární organizace.
Kam ten svět spěje?
Je potřeba počítat s tím, že kdyby ke komunikaci používali pohledy s Eiffelovkou, tak je zakážou taky. Z druhý strany to, že přes hranice proudí stovky tisíc muslimů bez jakékoli kontroly, někteří s falešnými doklady nebo vůbec bez nich, tak to se zatím řešit nebude, protože to by bylo moc práce.
To by mělo být ono: https://m.youtube.com/watch?v=fWVovDKI080
Autoři programu, aplikace Bleep tvrdí, že jejich kecálek je vymakaný, že používá šifrování mezi vzájemně mezi komunikujícími a nikdo jiný je nemůže po cestě odposlouchávat. Vyvíjejí ho autoři štvaní za všech stran, tak se dá tomu i věřit. http://www.bleep.pm
Je fakt tak dobrý ten program?
tak to uz zalezi zase na kazdem jednotlivci vetsine dojde ze kdyz je v te hre 1000x zabili v realu by to bylo jenom jednou a ponauceni si z toho vemou a v realu to chtit zkouset nebudou a pak jsou taci co si z toho vemou JEN to ze 100x vyhrali a pujdou to zkusit z ostrejma... stejne jako nekdo komu vybuchla mala petarda v ruce si z toho veme pouceni a nalezenemu dynamitu se vyhne obloukem jinej si zkusi hrat s tim dynamitem a prinejmensim ruka a noha pryc.....
Tak samozrejme, to zjistis jen analyzou kodu a dukladnou bezpecnou kompilaci... A ani to nemusi pomoct.
Ale...
Na normalni komunikaci to asi staci. Pokud ti vadi princip, ze tvoje komunikace tece pres centralni servery, kde ji lze ukladat a hromadne zpracovavat, pak je to varianta.
Podobnych applikaci je vic. Ja sam pouzivam TextSecure (nyni prejmenovan na Signal)
Na podobnych komunikatorech je problem rozsireni mezi uzivatele. Ja jsem to zavedl v rodine, protoze nechci aby mel nekdo na stole cely nas soukromy zivot. A samo, kdyz si potrebuju psat s ostatnimi, jde to pres WhatsApp, Skype ci FB.
:-) Pouzivat online hry pro skryti komunikace neni nic dnesniho. Jde o koncept stary min 15 let (a pravdepodobne i dele).
((vlastne, korespondencni sachy se uz nekde v davne literature taky objevily...))
A ostatne, uz se to i objevilu o zivotopisnem filmu z teroristickeho prostredi: Four Lions.
Je to jeden z sikovnych zpusobu jak maskovat outbound traffic. Nechcete, vypadat podezrele, nechcete protistrane zjednodusit analyzu. Pokud se podivate na provoz "normalniho uzivatele", tak tam v outboundu najdete jen par typu komunikace, vetsina z nich je snadno analyzovatelna - dotazy na web, uploady fotek, maily, IM. Pokud si zaridite nejaky specialni udelatko, protistrana je snadno identifikuje a zameri se na nej.
Kdyz ale k obvklemu chovani 20ti leteho blbecka patri celonocni pareni her, je to vhodna varianta.
Jenomže Vy jste získával (a protože jste asi přežil, tak získal :-)) reálné poznatky o nebezpečí. Já jsem si při podobném experimentování popálil prsty (bolelo to ukrutně) a napříště, tj. dodnes, jsem věděl, že takhle ne. Nejsem si jist, jestli hraním her lze takové zkušenosti nabýt.