Hlavní navigace

Jednička skokanem minulého týdne, meziročně si ale pohoršila u mladšího publika

21. 12. 2015
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Největší meziroční nárůst, zejména u dospělého publika, zaznamenala opět skupina Barrandov. A to nejen kvůli třem novým kanálům, které letos spustila.

Mezitýdenní vývoj (vs. 50. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Největším skokanem minulého týdne byla u dospělého publika, tedy v kategorii 15+, Jednička České televize. První program si polepšil o 0,93 procentního bodu z hodnoty 16,25 % na 17,18 %. To lze přičíst zejména finále sedmého ročníku taneční show StarDance. O více než půl procentního bodu, z hodnoty 20,49 % na 21,09 %, rostla Nova. Naopak největší pád zaznamenala ČT 24, která si pohoršila z hodnoty 3,76 % na 3,26 % a poklesla tak o rovný půlprocentní bod. Podobně na tom byl i kanál ČT Sport, který poklesl z hodnoty 3,2 % na 2,78 % a ve výsledku si tak pohoršil o 0,42 procentního bodu.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Nova minulý týden hodně klesala, pozici lídra trhu převzala Česká televize

Co se týká jednotlivých televizních skupin, žádný raketový růst jsme v 51. týdnu nezaznamenali. Nejvíce – o 0,33 procentního bodu – si polepšila z hodnoty 29,49 % na 29,82 % Nova. Přestože nejvíce rostla, nebyla lídrem mezi skupinami. Tuto pozici obhájila Česká televize, která si z hodnoty 29,94 % poskočila mírně na hodnotu 30,03 %. Naopak největším pádem byly v součtu kanály FTV Prima. Televizní skupina si pohoršila ve srovnání s minulým týdnem o 0,8 procentního bodu, poklesla z hodnoty 22,13 % na 21,43 %. Mírný pokles zaznamenala i skupina Barrandov. Z hodnoty 6,87 % si pohoršila na 6,72 %.

Top 10 všechny stanice (51. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

Ještě větší skok než v kategorii 15+ zažila Jednička České televize u mladšího publika, tedy u diváků ve věku od 15 do 54 let. Tady totiž první program narostl o téměř dva procentní body z hodnoty 11,53 % na 13,35 %. I v tomto případě se na této skutečnosti bezpochyby podepsala opět StarDance a pomalý nájezd na sváteční programové schéma. Vysokou sledovanost měla například pohádka Čert ví proč. Naopak největší pád, z hodnoty 6,63 % na 5,86 %, tedy o 0,77 procentního bodu, zaznamenal filmový a seriálový kanál Nova Cinema. Menší pokles – o 0,34 procentního bodu – zaznamenala díky hodnotě 5,72 % Prima Cool.

MINULÝ ROK: Rekordní růst České televize: minulý týden jako skupina doháněla Novu

Česká televize si zajistila díky růstu Jedničky u mladšího publika také největší vzestup mezi skupinami, a to o téměř dva procentní body, konkrétně z hodnoty 23,32 % na 25,17 %. Prvenství u mladšího publika měla ovšem skupina Novy. Součet sledovanosti kanálů Nova, Nova Cinema, Fanda, Smíchov a Telka vykázal hodnotu 35,07 %, což je však o 0,35 procentního bodu méně než v předchozím týdnu. Největší pokles zaznamenala komerční skupina Prima, která padla i přes existenci Primy Max z hodnoty 22,72 % na souhrnný podíl 21,87 %. O 0,43 procentního bodu si pohoršila na hodnotu 4,53 % skupina Barrandov.

Kanály – průměrné podíly (51. týden 2015)
Graf podílu kanálů (51. týden 2015)
Graf podílu skupin (51. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 51. týden 2014)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání je největším skokanem mezi televizními kanály v kategorii publika staršího 15 let opět Jednička, která rostla o přibližně jeden procentní bod z hodnoty 16,16 % na 17,18 %. O téměř devět desetin procentního bodu narostl vlajkový kanál skupiny Barrandov. Plnoformátová stanice se mohla pochlubit hodnotou 5,44 % (rok předtím to bylo 4,56 %). Naopak největší pád zažila stejně jako v mezitýdenním srovnání u mladšího publika Nova Cinema. Ta poklesla z hodnoty 4,93 % na 4,05 %, což znamená pád o 0,88 procentního bodu.

Největší meziroční nárůst zaznamenala mezi televizními skupinami rodina barrandovských kanálů, která si polepšila o 2,31 procentního bodu z hodnoty 4,56 % na 6,87 %. Barrandovu pomáhají nejen lepší čísla vlajkového kanálu, ale existence nových stanic, zejména pak Kina Barrandov. Naopak největší pád – o 1,79 procentního bodu – zaznamenala v kategorii 15+ meziročně Nova. Pohoršila si z hodnoty 31,28 % na 29,49 %. Lídrem u dospělého publika byla Česká televize, která se mohla pochlubit podílem 29,94 %, což je meziroční nárůst o 0,3 procentního bodu. Souhrnný podíl kanálů FTV Prima byl 22,13 %, což znamená nárůst o 0,28 procentního bodu.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

Jedinou kategorií, kde nemohla Jednička slavit, bylo publikum od 15 do 54 let v meziročním srovnání. Zde první program České televize nerostl, ale ze všech kanálů téměř nejvíce klesal. Pád o téměř jeden procentní bod pro něho znamenal hodnotu 13,35 %. O něco větší pád však zaznamenal ještě vlajkový kanál FTV Prima. Ten si pohoršil meziročně z hodnoty 12,1 % na 10,94 %. Naopak nejvíce rostly stanice Telka a TV Barrandov. Obě stanice si shodně polepšily o 0,33 procentního bodu. Zatímco první se mohla pochlubit share 1,28 %, druhá v kategorii 15–54 vykázala share 3,36 %.

Lídrem mezi skupinami byla minulý týden u mladšího publika Nova. Ta se mohla pochlubit souhrnným součtem podílů ve výši 35,42 % a poskočila tak o 0,25 procentního bodu. Neznamená to však, že rostla nejvíce. Tím se mohla v této kategorii stejně jako u publika 15+ pochlubit barrandovská rodina. Součet programů TV Barrandov, Kino Barrandov, Barrandov Plus a Barrandov Muzika znamenal souhrnný součet 4,96 %, což je nárůst o téměř dva procentní body ve srovnání se stejným obdobím v předchozím roce. Nejvíce padala Česká televize, která si díky poklesu ČT 1 pohoršila o půl procentního bodu na hodnotu 25,17 %. O necelé dvě desetiny procentní bodů poklesla FTV Prima na hodnotu 21,87 %.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).