Na víc než dvojnásobek diváků zvýšila od loňského října zásah krajská Jihočeská televize, která vysílá v multiplexu 3 z českobudějovického vysílače Kleť. Od 2. do 29. dubna ji sledovalo v průměru 216 tisíc diváků týdně a 47 tisíc denně. Vyplývá to z výzkumu, který pro stanici provedla agentura Mediaresearch. Loni v říjnu dosáhla Jihočeská televize sledovanosti 80 tisíc diváků týdně, tehdy se ale průzkum soustředil jen na oblast Českobudějovicka.
K TÉMATU: Krajskou Jihočeskou televizi sledovalo v říjnu na Českobudějovicku 80 tisíc diváků týdně
“Velice nás těší zájem Jihočechů o naše regionální vysílání. Od spuštění Jihočeské televize počátkem loňského léta jde vše nad očekávání a trend sledovanosti stále prudce roste. Jihočeská televize se po poměrně krátkém období svého působení zařadila mezi nejsilnější média v jižních Čechách, za což všem našim divákům moc děkujeme!” komentovala aktuální výsledky výkonná ředitelka stanice Zuzana Pecková. Ke zvýšení sledovanosti podle ní pomohlo zařazení Jihočeské televize do nabídky kabelových společností UPC a Elsat.
ČTĚTE TAKÉ: UPC vyřadila z kabelovky zpravodajský kanál RT, naopak se tu objevily regionální stanice
Zvýšený zájem diváků pociťuje i redakce zpravodajství Jihočeské televize. “Vážíme si toho, že nám sami od sebe telefonují s novými náměty, píší emaily, chodí za námi přímo do televize s návrhy na pořady, nabízejí témata ze svého okolí… Velmi často se na nás obracejí i s žádostí o pomoc v různých problémech a my, pokud je to v našich silách, samozřejmě rádi vyhovíme. Tak vysoké číslo sledovanosti je pro celou redakci obrovskou odměnou,” popisuje šéfredaktorka stanice Petra Taudyová.
Ředitelka televize Zuzana Pecková podle svých slov očekává, že sledovanost bude stoupat i nadále. “Lidé si stále více žádají zprávy, pořady a aktuální informace ze svého regionu, které jim celostátní televize v takovém rozsahu nenabízí,” míní. Z výzkumu rovněž vyplynulo, že se divákům líbí nová grafika Jihočeské televize. Jen šest procent dotazovaných znalo ještě jinou regionální televizi.