Kickstarter k nepopulárnímu kroku, který může znamenat úbytek kampaní, donutily nové podmínky pro on-line prodejce, které minulý týden vydala americká Federální obchodní komise. Jednou z nových podmínek pravidel totiž je, že obchodník musí poskytnout refundaci v případě, že zboží nebo servis nejsou doručeny včas.
Nové podmínky představil Kickstarter včera a nově tak jasně stanovují, že pokud tvůrci kampaně nedodají slíbené výrobky nebo služby a nedokáží dobrou víru, se kterou rozjížděli celou akci, musí nabídnout svým investorům refundaci peněz. Nová klauzule tvrdí, že tvůrce je zodpovědný za splnění slibů v projektu. Pokud není schopen splnit dohodu, kterou se svými podporovateli uzavřel, může být hnán k soudu.
To se dosud moc nestávalo, protože pravidla byla nastavena velmi vágně. To se teď mění a může se stát, že se složení projektů na Kickstartu výrazně změní. Zároveň se služba zříká odpovědnosti za možné podvody, které se právě na jejích stránkách díky rozvolněným pravidlům množily.
Tuzemské crowdfundingové servery si zatím své projekty hlídají. Vzhledem k jejich velikosti to zatím mohou dělat v podstatě individuálně. Dosud jsme nezaregistrovali žádného podvodníka. Bylo pár zpoždění, ale jsme v kontaktu se zadavateli projektu a vždycky jsme to s nimi vyřešili,
vysvětluje šéf HitHitu Pavel Eichler a dodává, že se snaží odfiltrovat pochybné projekty ještě předtím, než je zveřejní. Jsme s autory kampaní v přímém kontaktu od začátku a tím lze odfiltrovat možné problémy,
dodává Eichler.