Během svého vystoupení Milan Fridrich zdůraznil, že klasické televizní vysílání je v poslední době stále více konfrontováno s dalšími službami, které by si z televizního trhu chtěly také pro sebe ukrojit značnou část ročních výnosů. Je to nesmlovavý brutální útok, který se stupňuje,
dodal. Výnos z vysílání je totiž celosvětově odhadován na 500 miliard USD a to konkurenčním platformám nedá podle Fridricha spát.
Nastínil, jak se televizní společnosti musí bránit před nástupem takových globálních videoslužeb, jako je například Netflix, Amazon, Facebook, nebo i malých firem, které pronikají do různých přístrojů a nabízejí různý obsah. Nebezpečí hrozí i od telekomunikačních firem, které usilují o distribuční platformy, chtějí oslabit klasické šíření televizního signálu a vše zpeněžit formou placených služeb. Hlavní programová nabídka klasické televize musí podle Fridricha přinášet hlavně původní exkluzívní obsah, musí být mobilní i sociální, být důvěryhodná a dávat prostor pro diváky všech generací.
Zatím se také nepotvrzuje mýtus, že by televizi ubývalo diváků. Naopak se doba strávená před televizní obrazovkou prodlužuje a sledovanost stoupá. Od roku 2008 se v Evropě doba strávená u lineární televize prodloužila o dvacet minut a vloni již činila 3:57 hodin denně.
Fridrich upozornil na to, že sledovanosti ubírají mimo jiné služby, jako je video na vyžádání, a dále nárůst přijímačů, které dokáží přenášet i různý obsah od jiných poskytovatelů. Navíc podle průzkumu budou v roce 2020 ve světě dvě miliardy připojených různých přístrojů. Na jednu domácnost až osm.
Televize podle Fridricha má však jednu významnou přednost. Je to ucelený okruh systému, tzv. Matrix. Vše, co se v televizi vysílá, si zkrátka vyrábí a obhospodařuje sama s pomocí dodavatelů a je téměř nezávislá.